Home Petua Tips Sampai terkopek cat! G4dis lu4h rasa terk1lan di TikTok, d4kwa kenderaan p0lis...

Sampai terkopek cat! G4dis lu4h rasa terk1lan di TikTok, d4kwa kenderaan p0lis l4nggar keretanya depan Pavilion

69
0

Bahaya ada di mana-mana sahaja.

Walaupun kita sudah berhati-hati dalam pemanduan, namun ada pula pihak lain yang cu4i dalam pemanduan.

Begitulah apa yang diceritakan kepada mStar oleh Najihah Balqis, 24, yang mana dia mend4kwa keretanya telah dil4nggar oleh sebuah kenderaan p0lis dipercayai sedang mengiringi golongan kenamaan dalam kejadian di Kuala Lumpur.

“Kejadian tu depan lampu isyarat depan Pavilion masa saya nak pergi Time Square. Keadaan sangat sesak penuh dengan kereta dekat atas jalan.

“Sebelum kena l4nggar, ada satu motosikal polis lalu depan saya kemudian ada sebuah kereta yang saya kurang pasti jenis apa terus ‘p4ncung’ masuk lorong saya. Saya terus tekan hon dekat kereta yang kurang berhemah tu. Kemudian, p0lis yang naik motosikal tadi tu suruh kami pergi ke tepi bahagian kiri jalan.

“Tiba-tiba ada satu kereta p0lis jenis Proton X70 lalu dari belakang dan l4nggar kereta saya bahagian belakang belah kiri. Saya tak tahu dia escort siapa tapi jalan memang tengah sesak waktu tu. Anggota tu tetap suruh beri laluan juga untuk mereka lalu,” katanya ketika dihubungi mStar.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)


Lebih senang disapa Maria, katanya, kereta yang mel4nggarnya tidak berhenti sebaliknya meneruskan perjalanan setelah lampu isyarat bertukar warna hijau, dalam kejadian pada 14 Mei lalu.

Dia yang menetap di ibu kota berkata, walaupun hanya satu perlanggaran kecil namun dia tetap risau dan terkejut dengan apa yang berlaku.

Bimbang dengan tahap kerosakan pada keretanya, dia terp4ksa berhenti di bahu jalan untuk melihat jika terdapat kerosakan serius terhadap kereta jenis Honda Jazz miliknya.

Kereta yang mel4nggar Maria.

“Bila saya turun dan tengok kereta, ada bahagian cat yang sudah terkopek sebab kena l4nggar. Saya ada rakam guna dashcam kereta jadi saya ada bukti mengenai kejadian yang berlaku.

“Ada juga orang yang salahkan saya lepas tengok video tu. Mereka cakap saya tak beri laluan untuk kereta tu jalan sedangkan saya bagi je ruang tapi memandangkan jalan tengah sesak, pergerakan kereta jadi terhad sebab masa tu jam 11 malam.

“Setelah kejadian tu, tak ada pihak berhubung dengan saya pun. Sebarang permohonan maaf pun tak ada saya terima. Mungkin keadaan masa tu tak mengizinkan untuk minta maaf sebab tengah bertugas,” katanya, kes4l.

G4dis ini mend4kwa keretanya dil4nggar oleh kenderaan p0lis.

Maria kemudian mengambil keputusan untuk membuat laporan p0lis terhadap individu yang telah melanggarnya di Balai Polis Trafik Jalan Tun Hs Lee, Kuala Lumpur.

Menurut Maria dia tidak menyalahkan pihak p0lis 100 peratus tetapi lebih kepada berasa terk1lan dengan apa yang berlaku.

Berikutan video yang menjadi tular sehingga meraih lebih 500,000 jumlah tontonan di TikTok, g4dis ini berkata tujuan video berkenaan dibuat bukan bertujuan untuk menj4tuhkan atau memalukan mana-mana pihak.

“Tujuan saya post video tu dekat TikTok bukanlah untuk popular atau aibkan malah memburukkan mana-mana pihak atau anggota p0lis. Saya cuma mahukan keadilan yang sepatutnya saya terima sebab saya rasa diri tak bersalah.

Maria tidak menyalahkan pihak p0lis 100 peratus dalam kes ini.

“Bila saya post rakaman tu pun, ramai yang berkongsi cerita bahawa mereka juga pernah alami perkara sama namun tidak mendapat sebarang keadilan atau pembelaan.

“Memang nampak macam sikit tapi saya cuma mahukan keadilan,” katanya.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber: mstar

Previous article“Tak payah nak steady-steady sangat lah,” – [VIDEO] Ucapan Hari Guru dari PU Riz buat ramai terhibur
Next articleAlami lvka, berdar4h secara tiba-tiba… Kazim Elias akhirnya bercerita tentang peny4kit m1sterinya

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here