Home Petua Tips ‘Itu Ayah, Dik’ – 13 Bulan Tak Jumpa, Anak Tentera Menangis Tak...

‘Itu Ayah, Dik’ – 13 Bulan Tak Jumpa, Anak Tentera Menangis Tak Kenal Bapa, Sebak!

248
0

Pahit untuk ditelan, tapi inilah hakikat yang terpaksa diterima dan dilalui oleh anak-anak berbapakan seorang prajurit negara.

Terbaru, viral di media sosial mengenai satu video yang memaparkan momen sedih seorang askar dari negara seberang, Indonesia terpaksa berpisah jauh hampir 13 bulan dan menahan rindu terhadap isteri dan anak kecilnya.

Selama 13 bulan tak berjumpa

Menerusi video pendek yang dimuatnaik Gava_xy di TikTok memperlihatkan hasrat seorang bapa yang berkhidmat sebagai anggota Tentera Nasional Indonesia (TNI) untuk memeluk dan melepaskan rindu terhadap si anak tidak kesampaian.

Hal ini kerana, anak kecil itu seolah-olah tidak ‘mengenali’ apatah lagi mahu mendekati dirinya.

Lebih meruntun hati apabila melihat anak kecil itu terus menangis dan memeluk ibunya sambil diperhatikan si bapa yang berada di luar pagar. Menurut si ibu, mereka sudah tidak bersua muka hampir 13 bulan kerana si suami perlu menjalankan tugas sebagai anggota tentera.

Anak menangis ‘tak kenal’ bapa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Si ibu kemudian mendukung dan cuba membawa anaknya mendekati lelaki berkenaan dan memberitahu itu adalah bapanya. Tetapi cubaannya gagal apabila kanak-kanak itu dilihat terus menangis selain tidak mahu memandang wajah bapanya.

Reaksi netizen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Sumber : ohbulan

Previous articleGara gara Dikec4m Soal ‘Harta Arwh Abam’,Ali Puteh Bersuara Bila Dikaitkan Antara Kakak Ipar dan Ibunya
Next articleBila Ellie Suriaty Mengamvk Ada Wanita Kacau Suaminya Ada Netizen Komen “Tak Salah Kongsi Kasih Sayang” Sekali Respon Pedas Dr Ellie

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here