Buat Slumber Jer MV promosi jvdi raya, Skali Yusuf Azmi tampil dalam satu video

 

“Pada 15 April, terkesan satu video yang tular berdurasi 2 minit dan 1 saat yang didapati mempromosikan ju.di dalam talian.

Terkini P0.lis Diraja Malaysia (PDRM) akan mengesan pelakon dan penerbit video iklan mempromosikan ju.di dalam talian.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Acryl Sani Abdullah Sani berkata, satu laporan polis sudah dibuat oleh Jabatan Siasatan Jen4.yah (JSJ) Bukit Aman bagi menyiasat asal usul video berkenaan.

“Isi kandungan video berkenaan didapati jelas melanggar undang-undang dan boleh mendatangkan kegusaran awam,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Menurutnya, susulan itu, siasatan polis akan menjurus kepada penerbit dan pelakon yang terbabit dalam video berkenaan.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 504 Kanun Keseks4an dan Seksyen 4(1)(g) Akta Rumah ju.di terbuka.

“Pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) juga akan dihubungi untuk membantu siasatan.

“Orang ramai diingatkan suapaya tidak berkongsi atau menyebarkan video ini melalui media sosial bagi mengelakkan kegusaran awam,” katanya.

Semalam, video berkenaan tular di media sosial hingga mendapat kritikan netizen.

Video berkenaan dipercayai dikeluarkan sindiket perju.dian dalam talian yang memperhebat promosi kegiatan haram itu di media sosial sempena sambutan Aidilfitri yang bakal tiba tidak lama lagi.

Dalam video lagu raya berdurasi 2 minit dan 1 saat yang tular itu memaparkan aksi lakonan, nyanyian empat individu terdiri daripada dua lelaki dan dua wanita yang mana liriknya menggalakkan serta mengajak orang awam berju.di untuk mendapatkan ‘duit raya’.

 

Dalam pada itu, saudara Yusuf Azmi juga tampil bersuara mengulas video terbabit
Jangan kurang ajar sangat dan mel4mpaui batas !!!!

Kamu sendiri tahu Ju.di tu h4ram di sisi agama islam !!!

Kenapa berani sangat melampaui batas!!!
Hormati la kami sedikit!!

Kamu nak promosi iklan itu urusan kamu..
Lihatlah sensitiviti Agama Islam..

Janganlah terlalu racist dan menghina agama islam..

Ini bulan Ramadhan bulan mulia..
Takkan kamu semua begitu tidak bijak???
Sehingga tak tahu mana najis mana bersih??

Kalau hati kamu sekotor najis pun mesti ada sisa sisa kebaikan..

Kalau tak ada langsung lebih baik kamu jangan hidup..

Kalau ada dikalangan kita yang main ju.di itu urusan mereka!!

Kamu semua duduk di mana???
Malaysia!!!!

Kamu jangan buat negara ni macam negara kamu sendiri seperti tiada adab!!!

Kami tahu kamu memang kurang diajar !!

Tetapi kami kan bagi kamu sekolah!!
Lain kali pergi sekolah belajar bangsa kebangsaan dan pendidikan moral!!

Jangan menyusahkan orang lain dengan tindakan bingai kamu ni!!!

Mohon Pihak Kerajaan khusus KDN,PDRM,FINAS,SKMM ambil tindakan tegas ke atas Penerbit,Pelakon dan mereka yang terlibat !!!

Ini betul betul penghin4an!!!

‎لا إله إلا الله محمد رسول الله

‎الله أكبر الله أكبر الله أكبر

Yusuf Azmi
Hamba Allah Al Faqir

Pelakon MV jvdi raya tampil buat penjelasan “terdes4k cari duit”

SUSULAN kemarahan ramai berhubung video promosi aktiviti perju.dian dalam talian bertemakan sambutan Hari Raya yang tular di media sosial, tiga pelakon dalam video muzik (MV) berkenaan tampil membuka mulut.

Menerusi pertemuan secara eksklusif bersama mStar, ketiga-tiga model dan pelakon sambilan itu mendakwa diperdaya seorang ejen dengan alasan khidmat mereka diperlukan bagi menjayakan rakaman MV sempena Hari Raya.

“Seorang ejen hubungi dan masukkan kami dalam group WhatsApp bernama ‘Raya MV Shoot March 2021’.

“Saya beli baju raya semata-mata untuk penggambaran tu tanpa mengetahui ia bagi mewakili jenama apa.

“Sudah jadi kebiasaan pemilik brand nak r4hsiakan produk mereka… malah semasa kita buat penggambaran pun mereka cakap jangan ambil (rakam) video, jangan beritahu sesiapa sebab surprise,” kata salah seorang pelakon lelaki yang enggan dinamakan kepada mStar.

 

Saifullah memegang watak utama dalam video muzik berkenaan.

Untuk rekod penggambaran MV judi raya yang dibintangi lima individu beragama Islam terdiri daripada tiga lelaki dan dua perempuan itu diadakan di Kampung Jawa di Hulu Langat, Selangor.

Penyebarannya secara meluas di media sosial mengundang kecaman ramai hingga mendorong polis membuka kertas si4satan susulan satu laporan polis dibuat di Jabatan Si4satan Jen4yah (JSJ) Bukit Aman.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Acryl Sani Abdullah Sani, berkata video berdurasi dua minit satu saat itu jelas melanggar undang-undang dan boleh mendatangkan kegusaran awam.

Selain itu menurut pelakon yang memegang watak pembantu itu lagi, dia dan rakan-rakannya hanya menyedari mereka terlibat dalam sebuah iklan mempromosi ju.di pada hari penggambaran, 13 Mac lalu.

Barisan pelakon dalam video muzik promosi ju.di.

“Kami desper4te, freelance macam kami terjej4s te.ruk (akibat C0vid-19).

“Apabila dapat job ni saya ambil je tanpa banyak tanya soalan. Untuk job ni mereka bayar pun sikit sangat.

“Kita buat sebab tak ada cara lain cari duit… kami freelancer,” katanya.

Kami sangat profesional, takkan kita nak minta produksi hentikan dan kami akan pulang… tidak!
Bagaimanapun tambah pemuda berusia 26 tahun itu lagi, dia menyes4l kerana tidak mempunyai keber4nian untuk menarik diri daripada meneruskan penggambaran.

“Masa awal-awal memang berkaitan raya, tapi apabila masuk bahagian kedua dipenghujung penggambaran baru kami sedar ia adalah ju.di.

“Pihak produksi minta kami lip sync empat baris lirik lagu yang jelas berkaitan perju.dian.

“Saya menyes4l sebab tak berani pull out, padahal kami tiada kontrak apa-apa pun. Saya jadi p4nik, bukan saya je… kawan-kawan pun kena dan saya rasa bers4lah,” katanya.

 

Pelakon tidak mengetahui mereka digunakan untuk promosi perjudian dalam talian.

Sementara itu pelakon utama MV berkenaan iaitu, Saifullah Mohd Yunus, 24, berkata dia kecewa dengan apa yang berlaku namun terpaksa meneruskan penggambaran kerana mahu bersikap profesional.

“Kami sangat profesional, takkan kita nak minta produksi hentikan dan kami akan pulang… tidak!

“Memandangkan dah 70 peratus siap, kami hanya teruskan seperti yang dirancang,” katanya.

Tambah Saifullah lagi, dia dan rakan-rakannya sedia memberi kerjasama kepada pihak polis dalam isu berkenaan.

Sumber : mstar,trendingsangat,admin NV

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*