Home Petua Tips Bapa Fattah Anas Jelaskan Kenapa Dia Terpaksa Jual Akaun Instagram Yang Ada...

Bapa Fattah Anas Jelaskan Kenapa Dia Terpaksa Jual Akaun Instagram Yang Ada 1.2 Juta Followes

54
0

SIAPA yang tidak kenal dengan kanak-kanak comel Muhammad Fattah Anaz Mohamad Firdaus atau lebih dikenali sebagai Fattah Anas yang mempunyai lebih sejuta pengikut di laman Instagram.

Fattah Anas mula tular pada 2018 dengan videonya yang ketika itu berusia dua tahun masuk ke dalam sangkar kucing, sebelum diusik bapanya.

Namun si cilik itu seperti terus menyepi sejak para pengikutnya digemparkan dengan bapanya menghidap penyakit misteri akhir tahun lalu.

Berkongsi cerita kepada mStar, bapa Fattah Anas, Mohamad Firdaus Mohamed tampil menjelaskan bahawa dia telah sembuh sepenuhnya daripada peny4kit itu pada Julai lalu.

“Syukur Alhamdulillah, bila mula-mula saya dah sihat, saya rasa macam m4ti hidup balik. Tak sangka Allah bagi saya segar semula sehingga saya blur kenapa rasa lain.

“Maklumlah berbulan-bulan saya mengalaminya sampai lupa apa yang dah jadi. Dah sihat ni saya bersyukur sangat nak teruskan kehidupan dan kuatkan iman dengan mendalami ilmu agama daripada mereka yang berpengalaman seperti ustaz,” katanya ketika dihubungi.

fattah anas comeback 4

Fattah Anas sebelum ini mempunyai 1.2 juta pengikut di Instagram.

Bapa berusia 28 tahun itu turut mended4hkan bahawa akaun Instagram anaknya, fattahanas_boyyeah yang mempunyai 1.2 juta pengikut itu telah dijual pada Jun lalu.

Firdaus berkata, dia membuat keputusan untuk menjual akaun tersebut selepas hilang punca pendapatan menerusi bisnes dan reviu media sosial akibat menderita peny4kit m1steri.

“Saya jual IG (Instagram) tu bagi membayar hutang rumah, kereta dan motosikal yang tertunggak termasuk refund ke atas reviu-reviu yang terpaksa dibatalkan kerana saya sak1t.

“Selepas jual IG dan barang-barang dalam rumah, Alhamdulillah segala-galanya dapat diselesaikan secara perlahan-lahan,” katanya yang menjual IG tersebut pada harga ‘lima angka’.

fattah anas comeback 2

Fattah Anas membuat latihan di rumah.

Susulan kejadian yang berlaku, bapa kepada dua cahaya mata itu memberitahu, dia sekeluarga nekad berpindah tetapi masih menetap di Kuantan, Pahang.

Mengenai tindakannya yang menjual akaun Instagram yang mempunyai ramai pengikut, Firdaus bagaimanapun reda dan menganggap ada hikmah di sebalik kejadian yang berlaku.

“Saya percaya rezeki Allah. Sebelum ini pun kami tak kejar jumlah followers, tapi kami bersyukur ramai yang mengikuti saya dan Fattah Anas.

“Nak lepaskannya ada hikmah. InsyaAllah ada rezeki nanti, dulu pun kami dikurniakan rezeki. Saya percaya takdir Allah.

“Jadi, tak berat untuk saya melepaskan IG tersebut. Saya terus fikir dan buat keputusan yang terbaik dengan menggunakan jalan terakhir yang dapat membantu,” katanya.

fattah anas comeback 3

Firdaus (kanan) sekeluarga mahu menjalani kehidupan baharu.

Firdaus kini kembali bangkit dengan memulakan bisnes percetakan baju secara kecil-kecilan dari rumah sejak kira-kira seminggu lalu.

Malah, dia turut kembali aktif di media sosial berkongsi mengenai aktiviti anak-anaknya di laman sosial sejak akhir Julai lalu menerusi dua akaun baru, fattahanas_family dan fattahanas_family2 yang dikendalikan bersama isterinya.

“Bila fikir balik sekarang zaman online. Nak tak nak, saya perlu kembali aktif di laman sosial. Tapi perlahan-lahan, masih baru lagi.

“Anas yang dulu terkena tempias dengan mengalami peny4kit kulit dan emosi yang tidak stabil kembali sihat dan ceria. Alhamdulillah, Anas belajar mengeja, membaca dan mula menghafaz surah-surah al-Quran,” tambahnya.

fattah anas comeback 1

Firdaus kini memulakan bisnes percetakan baju.

Firdaus berkata, dia sekeluarga bersama Fattah Anas yang kini berusia lima tahun membuat kemunculan semula di laman sosial, sebagai sebahagian daripada kehidupan baharu.

“Saya nak buka buku baru. Semoga keadaan bertambah baik dan saya minta doa semua supaya kami dalam keadaan yang sentiasa dilindungi Allah,” katanya.

Sumber : MSTAR ONLINE

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : http://www.awatttsyeikhh.

Previous article“Terkini oksigen macam main main..” Ustz Haslin Tanya Datin Eina Keadaan Suami.Sekali Datin kata..
Next articleSelalu bagi gambar tak clear, sekali jumpa handsome! Ibu tunggal akhirnya terima lelaki hantar WhatsApp nak kenal 10 tahun lalu sebagai suami

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here