Home Petua Tips “Baru Je Dapat Hadiah Kereta” -Terbaru Abang Viva Terima Hadiah Motor Besar...

“Baru Je Dapat Hadiah Kereta” -Terbaru Abang Viva Terima Hadiah Motor Besar Pula Dari Individu Ini

59
0

Alor Gajah – “Andai kata dapat diundurkan masa, tidak mahu jadi seperti ini kerana amanah serta kepercayaan yang diberikan oleh orang ramai terlalu tinggi, saya khuatir tidak mampu untuk membawanya,” itu kata Azwan Omar atau lebih dikenali sebagai Abang Viva.

Menurut Azwan, 29, niatnya sepanjang 10 hari turun membantu m4ngsa b4njir di Selangor dan Pahang bukan untuk meminta balasan mahupun penghargaan sebaliknya dilakukan atas dasar ikhlas ingin membantu mereka yang ditimpa mvsibah.

Anak bongsu daripada tiga beradik itu berkata, keputusan untuk pergi membantu m4ngsa b4njir dibuat secara spontan dan selepas meminta izin daripada orang tuanya dia terus bertolak dari Melaka ke Puchong.

“Apabila terbaca ramai m.angsa b.anjir terkandas terus terdetik kenapa saya yang mempunyai bot tidak turun membantu menyelamatkan n.yawa dan daripada situ saya membuat keputusan untuk pergi membantu apa yang termampu.

“Perancangan awalnya saya ke Puchong hanya untuk sehari sahaja tetapi apabila melihat keadaan yang teruk saya kemudian ubah fikiran untuk terus menyambung misi menyelamat serta membantu lebih ramai lagi dan Alhamdulillah urusan cuti turut dipermudahkan,” katanya ditemui dirumahnya di Taman Sri Pengkalan Indah, di sini.

Menurutnya, sumbangan daripada bot kecilnya tidaklah seberapa berbanding dengan individu lain yang turut turun sama membantu menyelamatkan m.angsa yang terperangkap.

“Kalau difikirkan sumbangan saya tidaklah seberapa jika dibandingkan dengan orang lain. Ada yang saya kenal sanggup datang dari Pulau Pinang dan sewa lori untuk membawa bot nelayan bagi membantu m.angsa b.anjir.

Ada Individu Hadiahkan Motor

Sejak Abang Viva V.iral mula dikenali orang ramai, ada beberapa pihak telah menghubungi beliau untuk memberikan hadiah sebagai penghargaan kepada pengo.rbanannya membantu m.angsa b.anjir pada Disember tahun lalu.

Terbaharu, syarikat ICITY Motorworld Sdn Bhd telah berkongsi satu hantaran di mana Abang Viva V.iral telah selamat menerima motosikal jenis Yamaha XJ6S berserta beberapa aksesori lain seperti topi keledar, jaket dan beg galas.

Menurut portal Motomalaya, pihak mereka dimaklumkan oleh ICITY Motorworld Sdn Bhd bahawa ada seorang individu tidak dikenali menghadiahkan motosikal tersebut kepada Abang Viva Viral atau nama sebenarnya Azwan Omar.

Rata-rata ramai mengucapkan tahniah kepada Azwan kerana beliau layak menerima hadiah terbabit dan mendoakan kebaikkan buat individu misteri yang sudi memberikan hadiah penghargaan kepada hero negara ini pada hantaran Facebook tersebut.

Ketika dihubungi, dimaklumkan oleh pihak ICITY Motorworld bahawa motosikal tersebut telah dibeli oleh seseorang untuk tujuan menghadiahkan kepada saudara Azwan.

Sumber: kisahbena

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.malaysiatime.me/

Previous article“Awak Dah Jaga Dia Bagi Pihak Saya” –Beri Nafkah Tinggi Untuk Anak Selepas Berpis4h, Lelaki Terima Pujian
Next articleSiti Nordiana Berjoget Semasa Menyanyi Di Rancangan Meletop, Tapi Skirt Pula Yang Menjadi Perhatian

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here