Home Petua Tips Berjurai air mata isteri-isteri orang tengok lelaki ini pilih ‘makeup’ raya untuk...

Berjurai air mata isteri-isteri orang tengok lelaki ini pilih ‘makeup’ raya untuk buah hati di rumah, dipuji pandai hargai pasangan

69
0

ALANGKAH bertuahnya bagi wanita yang dikurniakan suami yang pandai menghargai pengorbanan seorang isteri.

Baru-baru ini, perkongsian satu video memaparkan seorang lelaki dalam lingkungan pertengahan usia bersendirian membeli alat-alat solek buat isterinya, nyata meruntun hati warganet.

Menurut kapsyen yang tertera pada video berkenaan, lelaki tersebut turut meminta bantuan kakitangan kedai alat solek untuk membantunya membuat pilihan barangan yang mahu dihadiahkan buat isteri kesayangan.

“Pakcik ni buat kami tersentuh hati dengan caranya melayan isteri,” demikian kapsyen pada video tersebut yang sehingga kini meraih lebih 767,000 jumlah tontonan.

mekap 2

Berkongsi cerita dengan mStar, pemilik kedai alat solek BYO Kosmetik, Mohd Fazrin A Zuhari berkata, video berkenaan dirakam oleh salah seorang kakitangannya pada minggu lalu.

“Saya pun ada di kedai ketika itu. Hairan juga saya ketika nampak pakcik ini melangkah masuk ke kedai… berseorangan pula itu. Iyalah selalu pelanggan kami terdiri daripada golongan wanita. Kalau ada lelaki pun, kebanyakannya yang teman pasangan masing-masing.

“Kakitangan saya segera pergi mendapatkan pakcik tersebut untuk membantunya sebab dia seperti sukar buat pilihan. Dalam waktu yang sama, saya minta kakitangan lain rekod video sebab bagi saya ia sesuatu yang tak pernah berlaku di kedai kami.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)


Kedai alat solek milik Mohd Fazrin dan isterinya sentiasa penuh dengan pelanggan.

“Pakcik tu tak sedar dia dirakam pun. Menurut kakitangan saya, pakcik tu tahu mengenai kedai kami daripada Facebook. Dia minta bantu pilihkan dan staf saya suggest apa yang sesuai untuk isterinya berdasarkan serba sedikit penerangannya,” ujar pemuda berusia 30 tahun ini.

Cerita Mohd Fazrin, lelaki tersebut membeli set alat solek yang kesemuanya bernilai lebih daripada RM200.

mekap 3

BYO Kosmetik terletak di pekan Jelawat.

Kagum dengan sikap lelaki berkenaan, Mohd Fazrin berkata dia meminta izin agar video tersebut dimuat naik di aplikasi TikTok bertujuan memberi motivasi dan inspirasi kepada kaum Adam agar menghargai isteri.

“Bagus sangat pakcik itu pandai menghargai isteri dia. Dia tahu kegemaran isterinya atau orang perempuan ni antaranya alat solek, jadi dia beli untuk buat kejutan.

“Bagi saya pakcik ini mungkin ibarat satu dalam 10,000 lelaki. Kalau suami lain, mungkin mereka teman atau duduk luar kedai sahaja. Tapi pakcik tu tak segan datang seorang, siap minta bantuan kita lagi,” ujarnya.

Dia tahu kegemaran isterinya atau orang perempuan ni antaranya alat solek, jadi dia beli untuk buat kejutan.

MOHD FAZRIN A ZUHARI

PENGASAS BYO KOSMETIK

Bercerita mengenai BYO Kosmetik pula, Mohd Fazrin berkata dia dan isterinya, Nur Izzati Syazwani Ibrahim, 30, mengasaskan kedai berkonsepkan ‘one stop centre’ perkakas solekan sejak 2017.

“Kami mula dengan berniaga secara online dahulu, kemudian sambutannya menggalakkan, kami bina kedai ala-ala pasar raya dua tingkat… ia ibarat one stop center alat solek.

mekap 1

Tulang belakang BYO Kosmetik.

“Di tingkat bawah adalah untuk pelanggan yang walk-in, manakala tingkat atas pula pejabat operasi. Kalau nak tahu, kedai ini dalam kampung saja di pekan Jelawat tapi Alhamdulillah, tak putus-putus pelanggan datang sama ada beli runcit atau borong.

“Saya anak tempatan, isteri pun anak tempatan. Kami sama-sama dari Bachok, Kelantan. Kiranya kedai ini dari anak tempatan untuk anak tempatan. Istimewanya kedai kami kita bagi harga borong,” ujarnya lagi.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : mStar

Previous articleLepas Tvlar Beberapa Video Mesra. Akhirnya Ruhainies Buka Mulut Jawab Persoalan Warganet Tentang Hubvngannya Dengan Zul Ariffin.
Next articleSatu dunia dengar anak-beranak berbisik! Anak 6 tahun hantar ‘voice note’ minta izin bapa nak buka puasa, dia fikir ibu tak tahu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here