Home Petua Tips “Bila Dah Tan4m Pokok Ni Baru Tau,” – 400 Poh0n Durian Musang...

“Bila Dah Tan4m Pokok Ni Baru Tau,” – 400 Poh0n Durian Musang King M4ti, Aliff Syukri Bel4jar Dari Peng4laman

71
0

Usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri mended4hkan dia banyak mengutip pengalaman dalam usaha menjadi petai berjaya apabila 400 pohon Durian jenis Musang King yang ditanam m4ti.

Situasi yang berlaku juga membuatkan dirinya lebih faham mengapa durian dari jenis berkenaan lebih mahal berbanding yang lain.

“Kini durian saya dah 5 bulan. Syukur walapun lebih 400 pokok durian saya m4ti tapi saya happy sangat. Sebab ini semua pengalaman, menjadikan saya lebih matang menjadi petani,” katanya.

Perkara tersebut dikongsikan Aliff menerusi entri terkininya di Instagram.

“Dulu saya tak faham kenapa buah durian Musang King ini mahal sangat. Tapi bila saya dah tanam pokok ni baru tau. Bukan senang nak jaga pokok durian ni.

“Ada 1001 masalah. Ya Allah, Kau kuatkanlah aku untuk menjadi seorang petani durian Musang King berjaya. Walaupun banyak dugaan dan cabaran tetap saya tempuhi demi impian di hari tua,” tulisnya.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber: MH

Previous article“Ada Yang Tanya Bolehkah Jag4 Ramai?” – Pernah Kegugvran Dua Kali, Ayu Raudhah Syukur Nikm4t Dikel1lingi Anak Ramai
Next articleDrama keluarga dari Kelantan, tertingg4l anak tepi jalan ketika bercuti… sed4r selepas 10 minit ger4k, netizen m4rah sebab cu4i

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here