Home Petua Tips (VIDEO] Peng0rbanan Frontliner, Jururawat Hamil 4 Bulan Meningg4l Akibat Covid19

(VIDEO] Peng0rbanan Frontliner, Jururawat Hamil 4 Bulan Meningg4l Akibat Covid19

286
0

Seperti yang diketahui umum, w4bak C0v1d-19 terus menular ke seluruh dunia dan angka korban terus meningkat dari hari ke hari. Barisan petugas barisan hadapan terutamanya mereka yang berada di sektor kesihatan setiap negara pastinya menghadapi tugas getir dalam menjalankan tugas mereka.

Barisan hadapan antara mngsa k0rban

Satu perkongsian di laman Twitter oleh seorang pengguna memuat naik satu video seorang petugas kesihatan Indonesia yang terlantar dikatil dan menggunakan alat bantuan pernafasan kerana pos1tif C0v1d-19.

Pos1tif C0v1d 19 dan hamil 4 bulan

Menerusi video tersebut, frontliner tersebut hamil 4 bulan juga did4kwa telah dibawa ke unit r4watanrapi (1CU) susulan keadaannya yang semakin kritikal.

Apa yang lebih menyentuh hati, dapat dilihat rakan sekerjanya yang berada di tempat itu menangis sehingga terduduk mengenangkan rakan sejawat mereka tumbang dijngkiti pendemik.

Tidak dapat diselamatkan

Selain itu, video yang berdurasi 52 saat itu berlatarbelakangkan suara perakam yang turut sama menangis mengenangkan kondisi frontliner wanita tersebut.

Sementara itu menurut daripada laporan sumber pula, petugas kesihatan itu serta kandungannya tidak dapat diselamatkan dan telah pun mninggal dunia.

Pengorbanan frontliner dalam menjalankan tugas

Apabila tumbangnya seorang frontliner bermakna risiko untuk petugas kesihatan turut sama dijangkiti amatlah tinggi. Ini kerana frontliner setiap hari berhadapan dengan beribu lagi pes4kityang positif w4bak ini.

Semoga pengorbanan yang dilalui petugas itu dibalas dengan syurga buatnya kelak.
Diharap setiap dari kita sentiasa menjaga diri dan mengamalkan garis panduan yang diberikan supaya keadaan lebih terkawal.

Apa pendapat anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen dan Share Ya. Terima Kasih !

Sumber : kisah benar

Previous articleBagi Yg Dah Berjaya Rentas Negeri Balik Kampung, Jangan Terkejut Kalau Polis Datang ‘Beraya’ Ye
Next articleTokey Cina ni bagi alasan, Walau Gaji RM100 sehari, pekerja tempatan berhenti selepas tiga jam

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here