Home Petua Tips Pengarah Filem ni slumber datang jumpa Najib. Permintaan Dia Buat Najib terharu

Pengarah Filem ni slumber datang jumpa Najib. Permintaan Dia Buat Najib terharu

499
0

Umum mengetahui apa yang melingkari hidup Najib selepas kejatvhannya pada PRU14, 9 Mei tahun lalu. Betisnya mungkin sengal akibat banyak turun naik tangga mahkamah. Sehingga rakyat hi1lang perkiraan berapa pertvduhan dikenakan ke atasnya. Mari kita kira.

Pada 4 Julai lalu, Najib mengaku tidak bers4lah di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur terhadap tiga pertvduhan p3cah amanah (CBT) dan satu pertvduhan salah guna kuasa membabitkan dana berjumlah RM42 juta milik SRC International Sdn Bhd.

Seterusnya pada 8 Ogos, bekas Perdana Menteri itu didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur atas tiga pertudVhan menerima wang berjumlah RM42 juta hasil daripada kegiatan haram milik dana SRC International Sdn Bhd, dalam dua akaun miliknya, empat tahun lalu.

Pada 20 September, Najib sekali lagi didakwa atas 21 pertvduhan di bawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Har4m dan Pencegahan Pembiayaan Keg4nasan dan Hasil daripada Aktiviti Har4m (AMLATFA) 2001 dan empat pertudVhan di bawah Seksyen 23 (1) Akta SPRM.

Berapa semuanya? Paling tidak 32 pertvduhan. Entahlah, mungkin ada yang terlepas pandang atau tersilap kira. Sebegitu banyak pertVduhan yang Najib hadapi, cukuplah satu jika ada yang sangkut.

Pengarah Drama jumpa Najib minta maaf

Namun, tiada siapa sangka, Najib belum melempar kain putih ke tengah gelanggang. Pada saat Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sedang ‘berehat’, senyap sunyi, membisu pilu berlagu sendu, penggalas tugasnya, Datuk Seri Mohammad Hasan juga dilihat layu bak daun semalu, Najib bingkas melawan walaupun keseorangan.

Kini ramai pihak mula sedar dan bersimpati dengan nasib Najib. Pelbagai pihak telah tampil memohon maaf dengan beliau

Berikut hantaran  terkini Najib di FB milik beliau selepas Pengarah Drama terkenal Murali Abdullah hadir berjumpa dengan beliau di rumah

“Tidak mengapa. Saya maafkan. Saya tetap Najib Razak. Najib Razak yang berjiwa besar. Dahulu, saudara Murali Abdullah antara yang menaruh harapan dengan PH dan termakan fi1tnah PH terhadap saya. Dia sendiri beritahu “Saya telah diperb0dohkan oleh PH”. Datang berjumpa saya tengah hari tadi untuk meminta maaf dan berkenalan.

Rakyat semua yang pernah jumpa saya dan kenal saya, atau baca FB saya, mereka tahu siapa Najib Razak. Jauh sekali dari apa yang PH kata, apa yang PH fitnah, apa persepsi yang PH mainkan terhadap saya. Ya benar. Setiap manusia sudah tentu ada silap salahnya. Setiap manusia tidak sempurna. Saya tidak terkecuali.

Maafkan saya jika saya ada kekurangan dan kelemahan. Yang sempurna hanya Allah SWT. Saya yakin jika kita bersama dan sama-sama berusaha, kita akan dapat mara ke hadapan. Selamat Hari Raya, saudara-saudari semua. Maaf Zahir dan Batin.”

Mohammed Murali Abdullah (lahir 15 Februari 1963) merupakan seorang pengarah televisyen dan filem Malaysia.Menerusi drama Suara Saleha arahannya, Murali dinobatkan anugerah Pengarah Terbaik Drama di Anugerah Skrin 2010

Murali yang pernah dis3rang angin ahm4r,  pada 2012 memberitahu dia optimis dapat kembali pulih sekali gus kembali mengarah drama.
“Dulu lagi tervk sampai wajah pun tidak boleh gerak tetapi kerana semangat dan gigih melakukan fisi0terapi dan urutan saya kembali pulih.

Reaksi netizan yang rata-rata memuji sikap Najib yang suka memaafkan

Saya pun sama mohon maaf atas sangkaan2 buruk tentang dato seri najib dan datin seri rosmah sekeluarga. Mungkin entah bila dapat berjumpa dengan DSNR depan mata jadi saya harap dato sekeluarga dapat memaafkan saya. Semoga Allah permudahkan urusan DSNR di dunia dan di akhirat.

Alhamdulillah, buka mata, buka minda, selama ni bertahun perhati jak. Buat penilaian berdasarkan dua2 belah pihak. Tapi nampak sangat mana yg memfitn4h dan mereka-reka cerita. Syukur Dato Seri masih sihat dan diberi dan memberi kesempatan atas salam maaf pihak lain serta terbuka hati menerima seadaanya.

Tabikkk dengan Dato Seri kerana berjiwa besar untuk memaafkan orang² yang telah menfitnah,mempersendakan serta mengkhianati Dato..sesungguhnya tiada siapa² yang berkuasa melainkan Allah swt..Biarlah orang buat kita..kita balas dgn baik..kerana memaafkan itu sesuatu yang sangat mulia pekertinya dan hanya Allah yg dapat menilai..Dan yg pasti kini rakyat juga sudah pandai menilai.

DSNR mmg seorang yg berlapang dada, susah nak tgk muka beliau marah,Xde lah hari2 nak maki org sana si,fitn4h sana sini, kebenaran akan nampak juga satu hari,cpat atau lambat je,kita sama2 doakan kepada pemfitnah supaya kembali kepangkal jalan,Kepada murali,tahniah kerana anda telah berlaku benar.

Sumber : MB

Previous articleIni berita baik yg ditunggu oleh rakyat Malaysia Bermula Minggu Pertama Jun
Next articleCOVID-19: Did4kwa Hampir Putus Asa, Frontliners Malaysia Tampil Beri Semangat Kepada Indonesia! Ramai Tersentuh

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here