Home Petua Tips “Baru je 2 hari buka” – Pekerja Barbershop Di Setapak Suspek Positif...

“Baru je 2 hari buka” – Pekerja Barbershop Di Setapak Suspek Positif Covid-19

379
0

Baru sahaja dua hari kedai gunting rambut mendapat kebenaran untuk beroperasi semula, dah ada kes salah seorang barber dikatakan terkena Covid-19.

Kes yang berlau di KL Trader’s Square di Setapak ini mula mendapat perhatian apabila pihak pengurusan di tempat itu mendapat makluman  mengenai ambulans yang tiba di premis bangunan.

Dipercayai kembali positif

Ambulans dari hospital swasta yang tiba untukmelakukan ujian Covid-19 pada tukang gunting rambut mendapati hasilnya kembali positif dan segera memberitahu Pusat Kesihatan Titiwangsa, menurut seorang netizen.

Sejak itu dia dibawa ke hospital kerajaan untuk ujian saringan kedua bagi mengesahkan status Covid-19 individitu tersebut.

Naib Pengerusi Parti Keadilan Rakyat Wilayah Persekutuan, Andre CH Lai, juga telah menyebut isu tersebut di media sosialnya, meminta semua agar berhati-hati.

Buku log yang digunakan oleh barbershop tersebut telah dibawa untuk tujuan mencari kontak dan Pusat Kesehatan Titiwangsa telah mengarahkan pejabat pengurusan tempatan untuk kompleks bangunan itu untuk menyelesaikan pekerjaan sanitasi, terutama di semua lift yang terkena impak di Blok B, menurut laporan dari Sin Chew Daily dan Oriental Daily.

Pemilik barbershop yang dipercayai rakyat tempatan dan menetap di blok A itu  telah menjalani unjian Covid-19 kerana dia merupakan kontak paling dekat dengan penghidap tersebut.

Perkembanga terbaru, Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah tampil menyatakan bahawa jangkitan tukang gunting rambut  itu belum disahkan secara rasmi oleh Kementerian Kesihatan, lapor Sin Chew Daily.

Segala maklumat mengenai kes ini akan diumumkan semasa sidang media nanti.

Sumber : lobakmerah

Previous article(Video)Abang ‘Grab Food’ Baik Hati Selamatkan Anak Kucing Di Tengah Jalan Raih Pujian Netizen
Next articleJururawat Lesapkan Wang RM82,000 Milik Ifa Raziah Tapi Tak Sangka Ini Respon Ifa

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here