Home Petua Tips “Dia hanya nak t1pu ibunya” Viralkan Kes S4man P4lsu RM 10K,...

“Dia hanya nak t1pu ibunya” Viralkan Kes S4man P4lsu RM 10K, Uncle Kentang Mohon Maaf Pada Polis Ipoh

171
0

Beberapa minggu lepas, satu kes viral di media sosial apabila individu mendakwa bahawa dirinya dikompaun, individu yang viralkan insiden tersebut.

Kuan Chee Heng atau lebih mesra dengan panggian Uncle Kentang ini ada muat naik status menceritakan kebingungan seorang ibu yang mengharapkan wang bulanan anak mereka selepas dikompaun sebanyak RM 10,000.

Bagaimanapun pihak polis mendapati bahawa isu s4.man tersebut ternyata p4.lsu kerana pihak polis telah menyemak rekod.

 

Luahan pengadu atau anaknya yang tak benar ini disahkan oleh pihak polis

“Sehingga siaran media ini dikeluarkan, semakan pihak kami mendapati bahawa tiada kompaun sebegini dikeluarkan oleh pasukan pemeriksa SOP PKPB PDRM Daerah Ipoh.”

Disebabkan itu, Uncle Kentang telah membuat permohonan maaf kepada polis berkenaan dengan insiden ini.

Permohonan maaf diterima

Oleh sebab itu, Harian Metro hari ini melaporkan bahawa Ketua Polis Daerah Ipoh Asisten Komisioner A Asmadi Abdul Aziz menerima permohonan maafnya menerusi surat pada 22 Mac lalu.

Katanya, maklumat yang Uncle Kentang terima oleh si ibu itu tidak benar kerana anaknya itu jadikan penipuan itu sebagai alasan untuk tidak kirim wang.

“Individu berkenaan hanya cuba men1pu ibunya dengan mengatakan dikenakan kompaun sebagai alasan untuk tidak mengirim wang.”

Perkongsian itu mula viral apabila status daripada Facebook itu dikongsikan semula oleh Bekas Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak.

 

Untuk rekod, dalam status tersebut, individu yang bekerja sebagai seorang pembantu tukang masak dikompaun RM10,000 ketika keluar menerusi pintu belakang restoran berkenaan untuk menghisap rokok,

Disebabkan itu, dia tidak dapat mengirimkan wang kepada ibunya berikutan terpaksa berhutang dengan pihak restoran bagi membayar kompaun berkenaan selain gajinya turut dipotong untuk membayar hutang.

Memandangkan tiada rekod dapat dikesan, A Asmadi meminta supaya tidak terus menularkan isu berkenaan kerana ia akan menjejaskan imej dan iltizam pasukan polis untuk memberi perkhidmatan terbaik.

Sumber : lobakmerah

Previous article“Pesanan Trakhir Kakak Kpd Isteri Saya Suruh Jaga Saya”. Sebak 2 Kakak Pergi Selamanya Dalam Nahas Kreta Bertemu Treler
Next articleLaju Betuii Tersebar, Ntizen Dkwa NeeIofa Dan Suami Tiba di Langkawi Dan Ini Sebab Kantoi

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here