Home Petua Tips Belajar Al-Qur4n Hingga Hujung Ny4wa, Doa 2 Negara Iringi Jenazah K4rban ke-49

Belajar Al-Qur4n Hingga Hujung Ny4wa, Doa 2 Negara Iringi Jenazah K4rban ke-49

2903
0

Semalam, dalam sidang media perkembangan terkini berkenaan Covid-19 di Malaysia, 5 kes kematian telah dicatatkan. Ia menjadikan kumulatif kes sebanyak 50 kematian.

Dalam perkongsian yang dibuat oleh anak kepada kes kematian ke-49 iaitu Allahyarham Tuan Haji Masuut Bin [email protected], dia telah meluahkan rasa sebaknya diatas pemergian bapa tercinta.

Jadi saksi bapa belajar al-Quran hingga hujung ny4wa

Mohd Hafizuddin memaklumkan bahawa dia menjadi saksi kegiatan bapanya yang melazimi al-Quran sehingga hujung hayat mempelajari kalam Allah itu sehingga ke Indonesia.

Dia  juga memaklumkan bahawa tidak ragu-ragu menjadi saksi kemurnia hati bapanya menghulurkan bantuan kepada sesiapa sahaja dan betapa Allah angkat martabatnya begitu ramai orang dari Malaysia, Indonesia dan khususnya Sarawak mendoakan jenazah bapanya itu.

 

Sanggup belajar al-Qur4n hingga ke Indonesia

Perkara tersbut turut dikongsikan oleh seseorangi nsan yang rapat dengan allahyarham yang membimbingnya sepanjang ke Indonesia untuk mempelajari al-Quran.

Mujaddid Al-Qoyyim yang rapat dengan allahyarham pernah bertanya mengapa dia masih mempelajari al-Quran sehingga ke luar negara walaupun fizikalnya sudah berusia. namun jawapan yang diterima benar-benar menyebakkan.

 

 


Ulang ulang baca ayat al-Quran sampai hafal

 

Beli al-Quran banyak banyak untuk sedekah para orang ramai

Tambah pengguna Facebook itu lagi, semasa mereka di Indonesia, allahyarham telah membeli banyak al-Quran.

Menurutnya dia sudah berusia dan bacaan al_quran masih belum baik. Itu sahaja pahala yang boleh diperoleh apabila menyedekahkan kalam Allah itu kepada orang ramai.

 

Terdahulu, Haji Masuut Bin [email protected] dimasukkan ke Hospital Umum Sarawak pada 20 Mac dan disahkan meninggal dunia pada 1 April.

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Kredit : ohmymedia

Sumber :   Mujahid Al – Qayim ,Mohd Hafizuddin

Previous article“Netizen S4lah Faham Ni,” – Akhirnya Aliff Syukri Ded4h Juga ‘Masih Bahagia’, Perjelas Situasi Rumah Tangganya Kini
Next articlePanggil p0lis ‘dvngu’, Wanita 44 tahun diheret ke mahkamah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here