Home Petua Tips Tiada Lagi Ayahku. PeIawak Popular Achey Diuji Hebat Baru Shj KehiIangan Insan...

Tiada Lagi Ayahku. PeIawak Popular Achey Diuji Hebat Baru Shj KehiIangan Insan Tersayang Malam Tadi, AIfatihah

129
0

Sesiapapun saat kehilangan orang tersayang akan merasa sedih dan memerlukan semangat dari sahabat sahabat dan ahli keluarga.

Min pun pernah kehilangan mak ayah pergi mengadap Illahi,memangla terasa sangat.

Begitulah bagi pelawak yang tidak asing lagi bagi kita Achey yang baru sahaja kehilangan ayah tercinta.

Luahan Achey

 

” Subuh indah teratak abah… kau gagahkan jugak demi semangat aku. Tq jugak sahabat2 yang hadir, adikku Abe_latte yang tak tido dari semalam..”

Demkian perkongsian terbaru ditulis oleh pelawak, pelakon dan penyanyi, Achey di Instagram yang menarik sebak orang ramai.

Sebelum itu, kebmbangan Achey menjadi kenyataan apabila bapanya iaitu Hamzah Salam menghembvskan nfas ter4khir di Hspital Segamat, Johor pada tengah malam Jumaat.

Achey atau nama sebenarnya, Mohd Nasir Hamzah, 34, berkongsi berita sdih itu menerusi laman sosial Instagramnya dan meminta orang ramai mendoakan kesejahteraan arwh.

” Indah halaman abah pagi ni. Jnzah abah belum sampai lagi atas prosedur pengesahan… jika cepat dapatlah kami kebvmikan jnzah awal.. jika tidak in shaa Allah lepas asar..

” Tiada lagi abah… tapi abat tetap dalam diri kami. Innalillahiwainailairojiun, ” tulisnya.

 

 

Allahyrham yang berusia 80 tahun dikejarkan ke hspital pada pagi Khamis selepas tidak sdarkan diri di kediamannya di Segamat, Johor.

” Selalu selepas Subuh, abah akan sambung tidur dan dalam pukul 10 pagi dia akan bangun untuk bersarapan… tapi pagi ini adik yang ada di kampung beritahu dalam group Whatsapp keluarga abah tak sdarkan diri.

” Badannya panas, kaki sejuk… adik-beradik yang ada di kampung terus hubungi ambuIans dan bawa abah ke Hspital Segamat. Buat masa ini abah masih belum sedar!

” Saya dimaklumkan abah menerima bntuan pernfasan… keadaan kesihatan abah memang kurang baik selepas kmIangan kira-kira lima tahun lalu, semenjak itu dia tak boleh berjalan dan terpaksa guna kerusi roda,” katanya kepada mStar.

Isteri Achey turut kongsi berita

Sementara itu, menerusi satu hantaran di Instagram, isteri Achey, Nor Hasanah Yahya atau lebih mesra dipanggil Anne turut berkongsi berita pmergian bapa mentuanya itu.

” Alfatihah..Hamzah Bin Salam…abah dah kembali kepadanya..” tulis Anne.

Menerusi ruangan komen juga, rata-rata rakan artis memberi sokongan moral dengan meminta Achey dan isteri bertabah di atas pemergian insan tersayang.

” Takziah buat seluruh keluarga..moga tabah dgn ujian ini..Innalillahi wa inna ilaihi rajiun”, tulis Fakhrul Unic kepada Anne.

” Salam takziah buat achey and family. semoga arwh ditempatkan di kalangan orang-orang beriman,” tulis pelakon, Ezzaty Abdullah.

” Salam takziah Achey dan Anne semoga arwah abah bersama mereka2 yang bertaqwa amin.” tulis Angah Raja Lawak.

Terdahulu, Achey yang kini sedang menyertai pertandingan Muzikal Lawak Superstar musim kedua mengakui tr4uma kerana pernah menerima berita sdih kehilangan bapa mentua semasa menyertai program sama tahun lalu

Allahyrham berdepan mas4Iah kesihatan selepas mengalami cdera prah akibat kmIngan jalan raya pada Oktober 2016.

Sumber:mstar

Previous article“Semoga Dia Bahagia so why n0t” Luahan Padu Sharnaaz Ahmad Slps Bekas Isteri Dia Didkwa Akan Bernikah Dgn Engku Emran Hari Ini
Next articleWarga Emas Ini Nak Rebus Ubi Kayu Je Tapi Hjat Tak Sampai. Sekali Trus Menangis dan Sujud Syukur.Rupanya Ini Yg Berlaku

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here