Home Petua Tips Isteri Syukur Aliff Syukri Dah Berubah . Ini Pesanan Yang Datin Shahida...

Isteri Syukur Aliff Syukri Dah Berubah . Ini Pesanan Yang Datin Shahida Selalu Beri Pada Suaminya

83
0

NIAT Datuk Seri Aliff Syukri mahu mengurangkan kontr0versi dan menjauhkan diri daripada gim1k mur4han di media sosial mendapat sokongan isteri iaitu Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid.

Bersyukur Aliff mula menunjukkan perubahan sikap yang lebih baik, Shahida, 36, mengakui suaminya kini lebih mendengar nasihat dan terbuka menerima pandangan orang lain.

“Sejujurnya saya suka sebab nampak banyak perubahan pada dirinya… dia lebih cool, dengar cakap dan ikut nasihat saya. Kalau dahulu nasihat juga tapi dia tak nak dengar.

“Contohnya kita cakap jangan buat lagu tapi dia buat juga. Sekarang ini kalau ada orang suruh komen sesuatu isu di media sosial, saya cakap jangan campur hal orang, dia akan okay.

“Apa yang saya nampak kebelakangan ini dia lebih mendengar cakap dan menerima pendapat kita,” katanya kepada mStar.

Shahida sokong keputusan suami mahu kurangkan kontr0versi.

Menerusi laporan mStar pada Ahad lalu, Aliff berazam untuk mengurangkan k0ntr0versi membabitkan dirinya memandangkan anak-anak kini sudah semakin meningkat remaja.

Kata Aliff, dia mula malu dengan anak-anak apabila dikaitkan dengan isu pangs, sekaligus menjejaskan reputasi sebagai seorang bapa.

Sementara itu, Shahida memberitahu salah satu nasihat yang diberi kepada suami adalah untuk tidak mengulas sebarang isu membabitkan orang lain di media sosial.

“Apabila ada isu membabitkan rakan-rakan atau orang lain, kita tak nak beri komen atau campur hal mereka kerana takvt termakan diri.

Aliff dan Shahida bersama lima anak mereka.

“Hari ini hari mereka, mungkin esok hari kita. Benda ini berputar, jadi saya rasa cukuplah kita tahu urusan keluarga kita sahaja, sebab kita pun tak tahu hujung pangkal sesuatu isu, bimbang jadi fltn4h.

“Hidup kita ni macam roda, ada masa di atas dan ada masa di bawah, takkan dah jatuh baru nak sedar, jadi lebih baik ambil langkah awal. Kami pun dah nak masuk umur 40 tahun,” ujarnya.

Aliff dan Shahida mendirikan rumah tangga pada Ogos 2007 dan dikurniakan lima orang cahaya mata iaitu Ammar Ahyyan, Qadejah El Zahra, Ibraheem Adham, Yusoff Al Qardawy dan Raudhah Arshiyah.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber :https://www.applehijau.com/

Previous article“Ni bukan masalah manja” – Ibu tak sanggup tengok anak usung 3 beg setiap hari, men4ngis kutip buku sebab tali putus
Next articleBergilir-gilir dukung nenek, keluarga Ezzaty Abdullah ada dalam kereta api terb4kar di Kelantan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here