Home Petua Tips Jadi Wali Nikahkan Kakak, Remaja Seb4k Kuatkan Diri Gantikan Allahy4rham Bapa

Jadi Wali Nikahkan Kakak, Remaja Seb4k Kuatkan Diri Gantikan Allahy4rham Bapa

78
0

Perkahwinan merupakan penyatuan dua insan. Tetapi pernikahan dalam islam yang paling penting dan wajib adalah Wali, pemilihan wali adalah sangat dititik beratkan supaya perkahwinan yang dibina membawa ke syurga dan diredhai.

Pasangan yang baru hendak berkahwin, pemilihan wali ini adalah terdiri daripada ayah kandung, tetapi jika ayah kandung sudah men1nggal dunia maka adik beradik lelaki adalah yang paling layak untuk menjadi wali dalam perkahwinan kakak atau adiknya.

Sebuah rakaman video telah tular di media sosial apabila video tersebut telah memaparkan seorang pemuda yang sedang menangis teres4k-es4k. Pemuda itu terharu kerana akan menjadi wali kepada kakaknya pada hari pernikahan kakaknya yang akak berlangsung itu.

Menurut pemilik video itu yang juga kakaknya, adiknya itu diminta untuk menjadi wali kerana menurut ketua kampung mereka saudara lelaki lebih layak menjadi wali selepas kematian ayahnya berbanding pak ciknya, kerana sedikit terharu dan teruja, adiknya itu menangis apabila majlis hendak berlangsung.

Video:

Menjengah ke ruangan komen, ramai netizen yang turut terharu melihat kasih sayang seorang adik yang sedih apabila hendak mewalikan kakaknya.

Komen Netizen:

Sumber : Tiktok deviana_wedding

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : sinarviral

Previous article“Putera Tersayang Kami…,” – Mira Filzah & Suami Wujudkan IG Untuk Wan Khair Amir, Kini Ada Lebih 30,000 Followers!
Next article“Belakang Ada Putih”- Puteri Sari Campak Duit, Tak Sangka RM10K Rupanya Palsu? Netizen Tanya Mana Report?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here