Home Petua Tips “Janganlah Serba Serbi S4lah” – Mila Jirin S3dih Perdana Menteri Dil4bel ‘Bo**h’,...

“Janganlah Serba Serbi S4lah” – Mila Jirin S3dih Perdana Menteri Dil4bel ‘Bo**h’, Minta Orang Ramai Muhasab4h Diri

51
0

Di sebalik kemarahan rakyat yang meluap-luap terhadap kerajaan, namun masih ada lagi mereka yang memikirkan tentang kepayahan yang dihadapi oleh kerajaan dalam menguruskan p4ndemik COV1D-19 dalam negara ini. Golong4n selebriti juga tidak ketinggalan dalam berkongsi suara mengenai isv yang mel4nda negara ketika ini.

Antara selebriti yang mula menyatakan pendapat tentang isv COV1D-19 ini adalah Mila Jirin, apabila dilihat membuat perkongsian di Instagram miliknya. Menurut Mila, atau nama sebenarnya, Norsyarmilla binti Jirin, dia berasa s3dih dan sebak apabila Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam sebuah program bual bicara menerima apabila dirinya dil4belkan bo**h oleh orang ramai.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by B I Z M I L L A (@mila_jirin)


Kata Mila, kedaan ini amat berbeza dengan semasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) kali pertama dilakukan di mana pujian melambung rakyat berikan saat menerima pelbagai bantuan dari pihak kerajaan.

“Kenapa waktu tu tak ada siapa cakap ‘Bo**h’ pada mereka? Janganlah kita jadi seperti kacang lupakan kulit,” ujar Mila. 

Dalam pada itu, Mila menyatakan dirinya tidak memihak kepada sesiapa dan hanya mahu bercakap soal menyelamatkan negara sahaja. Selain itu, Mila turut meminta orang ramai untuk berhenti menulis perkara yang boleh melemahkan sem4ngat orang lain. Katanya, kita perlu tunjukkan sem4ngat positif terhadap kerajaan semasa kerana mereka telah lakukan pelbagai cara untuk menyelamatkan kesih4tan awam.

Tidak terlepas juga teguran Mila terhadap mereka yang mempunyai kuasa untuk berjuang demi rakyat dan berganding bahu tangani isu COV1D ini.

“Janganlah kita serba serbi tak kena, serba serbi s4lah. Muhasabah diri kita, lakukan tanggungjawab kita,” pesan Mila lagi buat semua orang agar kekal jaga SOP dan lakukan self-lockdown.

Sementara itu, menjengah di ruangan komen, ramai yang bersetuju dengan kenyataan Mila itu dan berharap orang ramai mula berikan kerjasama dalam membendung penularan wabak ini. Semoga kita semua dapat lakukan tanggungjawab kita dan dapat melihat hasilnya di kemudian hari.

 

Sumber daripada: Instagram

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.koolfm.com.my/

Previous article“Yusuf Plus Busuk?” Netizen Puji Yusuf Iskandar Pintar Jawab Soalan Sifir Matematik
Next articleNad Zainal Risau Cab4ran Lebih Heb4t Di Masa Hadapan, Doa Anak Ku4t Had4pi L1ku Kehidup4n

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here