Home Petua Tips Jiwa rider saja faham mengapa pemuda ini men4ngis lepas kem4langan, bukan s4kit...

Jiwa rider saja faham mengapa pemuda ini men4ngis lepas kem4langan, bukan s4kit tapi ris4u nampak cik tunang terbaring atas jalan

76
0

Mal4ng tidak berbau. Begitulah kisahnya mengenai pasangan d4rah manis ini apabila mereka terlibat dalam satu kem4langan berdekatan kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Dengkil sebelum susur keluar ke Putrajaya pada Isnin lalu.

Menurut Akmal Haikal Jamaludin, 29, motosikal yang dinaiki bersama tunangnya Mimi Zaniza, 22, dil4nggar oleh sebuah lagi motosikal lain, menyebabkan mereka berdua terpel4nting ke atas jalan raya.

“Pada masa itu, saya dalam perjalanan nak hantar tunang ke tempat kerja. Berlaku kesesakan trafik, jadi saya yang berada di lorong tengah nak masuk ke laluan kiri untuk elak sesak.

“Saya dah bagi signal, saya nampak motor di belakang pun mula perlahan. Tiba-tiba ada motor ketiga pula yang datang dan l4nggar kami. Akibat kem4langan itu, bahagian tapak kaki saya berlubang.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)


“Ada juga lvka-lvka dekat lutut, tapak tangan, badan habis calar, gigi depan pun pecah. Tunang saya pula ced3ra dekat paha, tisu paha dia terk0yak. Belakang badan dia pun ced3ra sebab terseret atas tar,” imbasnya ketika dihubungi mStar.

Senang disapa Ikmal, dia turut berkongsi rakaman di tempat kejadian menerusi aplikasi TikTok sehingga meraih lebih 1.6 juta tontonan dalam tempoh singkat.

Menerusi video yang dirakam tunangnya, Akmal kedengaran sedang men4ngis dalam keadaan tangannya yang berlumuran d4rah.

Bercerita lanjut, Akmal berkata dia bukan men4ngis kerana sedang menahan rasa s4kit, sebaliknya ris4u akan keadaan tunangnya kerana sudah dua kali mereka terlibat kemal4ngan dalam tempoh setahun.

akmal2

Pasangan ini bertunang pada hujung tahun lalu.

“Ini merupakan kejadian kedua. Oktober tahun lepas kami terlibat dengan kem4langan kereta, sebulan sebelum kami bertunang. Apabila berlaku sekali lagi ini saya terus tr4uma.

“Saya nampak tunang tercampak. Sebab tu saya men4ngis, tapi dia pula tenangkan saya. Sejujurnya saya dah lama tak men4ngis. Kita dah hati-hati, dah beringat, tapi orang pula yang l4nggar,” ujarnya yang menetap di Putrajaya.

Mengulas tentang video tular di TikTok, Akmal akui tidak berkecil hati apabila ada netizen yang menggelarkannya sebagai mat rempit.

Menurut rider Shopee Food itu lagi, dia terkejut apabila video berkenaan meraih perhatian ramai dan berharap ia tidak berulang lagi pasa masa akan datang.

Dalam pada itu, tunang Akmal yang senang disapa Mimi berkata, dia masih tr4uma dengan kem4langan yang berlaku pada tahun lalu namun menerima apa yang berlaku sebagai ketentuan Allah.

“Masa kem4langan kali kedua, perasaan saya bercampur-baur. Dia nampak saya terbaring, jadi dia n4ngis. Bila dengar suara tunang n4ngis, terus saya bangun.

akmal3

Akmal berkata, dia ris4u melihat tunangnya yang terbaring selepas motosikal dinaiki mereka terlibat dalam kem4langan.

“Dia datang dekat saya. Dia t4kut saya tinggalkan dia sebab dah dua kali kem4langan. Masa kem4langan tahun lepas kepala saya terh3ntak, dia jadi tr4uma, dia t4kut saya cari orang lain.

“Memang masih tr4uma, tapi nak buat macam mana. Saya anggap ia sebagai ujian dalam bulan puasa. Yang mana komen neg4tif di TikTok, saya pandang daripada sudut positif.

“Yang mana doakan kami, saya berterima kasih. Tuhan bagi peluang lagi untuk kami teruskan hidup,” ujarnya mengakhiri bicara.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber: Mstar

Previous articleManisnya Daiyan Trisha berhijab, netizen doakan istiqamah
Next article“Sabar, Ayah Tetap Ayah” – Rindu Anak? Luahan Shuk Sahar Buat Ramai Seb4k! Mohon Supaya…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here