Home Petua Tips “Kalau Nak Kira Juga, Kenalah Intai…,” – Che Ta Kali Ini Tak...

“Kalau Nak Kira Juga, Kenalah Intai…,” – Che Ta Kali Ini Tak Kongsi Jumlah Baju Raya, Buat Awal Elak Kalut!

70
0

Pelakon popular, Rozita Che Wan atau Che Ta memilih untuk tidak berkongsi mengenai persalinan baju rayanya, tahun ini atas alasan tersendiri.

Menurut Che Ta, dia bagaimanapun tetap akan berkongsi mengenai aktiviti sambutan lebarannya bersama keluarga menerusi media sosial.

“Saya tak nak cakaplah berapa pasang baju raya tahun ini.  Tak cakap salah, cakap… lagilah.

“Kalau nak kira juga, kenalah intai entri gambar di akaun Instagram (IG) saya musim raya nanti. Bukan Che Ta, kalau tak penuhi kandungan entri IG dengan gambar sesi fotografi.

“Malah baju raya sebelum ini pun, ada yang di bawa ke hadapan. Maklumlah situasi p4ndem1k dua tahun lalu membataskan pergerakan. Nak melaram pun tak boleh sangat,” katanya.

Kebiasaannya, pemenang Most Inspirational Celebrity, Women Of Excellence Awards ini akan menyiapkan persiapan persalinan baju raya untuknya dan keluarga lebih awal.

“Buat awal, tak kalut. Jadi bulan Ramadan boleh fokus dengan amal ibadat. Pendek kata, baju, kain samping, butang baju Melayu anak dan suami pun sudah disediakan. Pemilihan beraya dengan baju warna sedondon itu pun harus.

“Cuma selepas dua tahun beraya dengan norma baharu, saya tetap membataskan pelbagai aspek. Cukup beraya dengan keluarga dan adik beradik lain.

“Insya-Allah tahun ini, semua adik beradik sepakat beraya di Alor Setar, Kedah. Saya pun pulang awal ke kampung dari 1 hingga 8 Mei lalu kerana komitmen seni dan lain sudah dilunaskan awal,” katanya.

Sementara itu, pelakon Kiah Pekasam juga turut sama teruja kerana banglonya siap beberapa hari sebelum Ramadan berlabuh.

“Selepas empat tahun termasuk COVID-19, pengubahsuaian rumah itu tergendala untuk disiapkan. Penantian itu bernoktah dan dapat masuk rumah akhirnya.

“Cuma kerana sudah merancang awal balik beraya ke Kedah, jadi nak raya di rumah sendiri selepas itulah. Saya pun pindahkan barang dari rumah lama ke kediaman baharu sedikit demi sedikit. Lepas beraya nanti mulalah ‘all out’ pindahkan barang,” katanya lagi.

Dalam pada itu, entri IG Che Ta sebelum ini menarik perhatian apabila mengadakan sesi fotografi bertemakan songket tajaan @azie_couture bersama teman baiknya termasuk pereka fesyen Man Kajang.

Entri yang mengimbas kembali muka depan edisi bumper raya majalah hiburan suatu ketika itu dulu mencvri perhatian pengikutnya.

Kata Che Ta, idea berkenaan dicetuskan salah seorang teman baik temannya, Pakcik Airil Azrie dari Blackpepper Production.

“Dulu masa zaman majalah hiburan mendominasi pasaran, edisi bumper raya sentiasa mencvri perhatian. Termasuklah majalah Media Hiburan dan URTV.

“Kalau tak beli, memang tak sah. Pembaca setia pun akan pastika  koleksi bumper raya wajib dibeli saban tahun. Saya tak terkecuali. Malah sempat memenuhi undangan teman wartawan tersayang untuk sesi fotografi isu berkenaan.

“Ibarat mana-mana artis yang berpeluang menghiasi muka depan bumper raya itu, dialah yang paling meletup di zaman berkenaan. Saya bersyukur sempat merasai momen itu. Sekarang apabila kuasa digital beraja, momen sebegitu tinggal kenangan,” katanya.

Tambahnya, dia bersama beberapa teman mengadakan sesi fotografi edisi raya berkenaan beberapa hari sebelum menjelang Syawal.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber: MH

Previous articleEmma Mastermind Baju Sedondon Keluarga – Chacha Maembong
Next article[VIDEO] Netizen Puji Si Kecil Berani Laung Takbir Raya Di Masjid

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here