Home Petua Tips Netizen Puji Si Kecil Berani Laung Takbir Raya Di Masjid

[VIDEO] Netizen Puji Si Kecil Berani Laung Takbir Raya Di Masjid

64
0

Menerusi satu klip yang dikongsikan oleh seorang netizen mengisahkan seorang anak kecil yang berani ke depan dan melaung takbir raya beberapa hari lalu dan meraih lebih 3 juta tontonan di aplikasi Tiktok.

Si kecil yang lengkap berpakaian raya menjadi bualan ramai dengan kesanggupan dan melaungkan takbir raya dengan perasaan yang cukup tenang sekali dan hal ini dikatakan sudah ditunggu tunggu oleh si kecil tersebut hampir 2 tahun mempelajarinya.

Keberanian beliau mengejutkan mereka yang dewasa yang menyaksikan si kecil tersebut memegang mikrofon dan melaungkan azan tersebut dan ketika itu masjid dipenuhi dengan orang ramai untuk datang solat raya pada hari raya baru baru ini.

Klip tersebut menjadi viral kerana perbuatan si kecil tersebut membuatkan ramai tersentuh dengan ketenangan beliau yang mampu melaungkan takbir raya sambil mengusap lembut kepala adik beliau di riba.

Beliau yang tidak rasa gementar itu dikatakan sangat berani kerana mampu mengetuai lauangan takbir raya pada usia yang muda dan mampu menjalankan tanggungjawab sebagai abang sekaligus di masjid tersebut.

Detik tersebut disaksikan oleh jutaan ramai netizen dan pelbagai pujian diberikan dan dikatakan di kecil itu mendapat didikan yang cukup dari ibu bapanya. Si kecil yang mampu laungkan azan tersebut bernama Iskandar Zulkarnain sepertinya menantikan saat ini untuk menjadi hero yang hebat untuk kedua orang tuanya.

Video:

Melalui klip tersebut, ramai yang menjadikan klip tersebut sebagai satu pengajaran dan contoh kepada anak anak lelaki yang lain untuk terus menjadi seorang lelaki yang berani dan bertanggungjawab dalam mengerjakan sesuatu hal tanpa ada sebarang keraguan dan gementar.

Lelaki yang berani dan bertanggungjawab merupakan seorang lelaki yang akan dihorm@ti. Namun begitu, Iskandar yang mengusap lembut rambut adik beliau dikatakan begitu penyayang kerana cara beliau begitu lembut sekali dalam menjaga adik beliau ketika mereka di masjid.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber: sinetronmalaya.com

Previous article“Kalau Nak Kira Juga, Kenalah Intai…,” – Che Ta Kali Ini Tak Kongsi Jumlah Baju Raya, Buat Awal Elak Kalut!
Next article“Maklumla raya mengejut,” – [VIDEO] Gelagat g4dis ‘penat beraya’ buat ramai terhibur

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here