Home Petua Tips ‘Kalau Tak Dpt Duit, Adik Aku M4ti!’ – Tebvsan Dakwa Peromp4k Mahu...

‘Kalau Tak Dpt Duit, Adik Aku M4ti!’ – Tebvsan Dakwa Peromp4k Mahu Selamatkan Adik Dalam B4haya

225
0

Semalam kecoh di media sosial mengenai satu video memaparkan percubaan seorang lelaki berusia 19 tahun meromp4k sebuah bank.

Terbaru, salah seorang mngsa tebvsan iaitu Mardhiah Mat Ripi mendakwa bahawa peromp4k itu nekad dengan tindakan tersebut kerana mahu menyelamatkan adiknya.

‘Bos aku suruh’

Menerusi laporan yang dipetik daripada Harian Metro, Mardhiah memberitahu ketika kejadian dia mendengar per0mpak berkenaan mahukan wang tersebut untuk menyelamatkan adiknya yang kini berada dalam ‘genganggam’ bosnya.

Sekiranya dia tidak berjaya membawa pulang wang tersebut, adiknya itu akan m4ti.

Aku tak nak buat benda ini tetapi bos aku suruh. Aku terpaksa adik aku ada pada dia (bos). Kalau tak dapat duit, adik aku m4ti.
Suspek minta wang RM20,000

Menceritakan kisah itu, Ratnah memberitahu sebelum kejadian dia bersama anaknya, Mardiah yang berusia 26 tahun telah pergi ke bank berkenaan atas urusan perbankan. Tetapi lain pula yang jadinya apabila Mardhiah secara tiba-tiba telah ‘diserang’ dah diacukan sebilah sabit pada lehernya oleh seorang lelaki berkemeja-T.

Tambah Ratnah lagi, ketika kejadian dia dan anakya bersama-sama empat orang pelanggan lain telah ditahan di dalam bank. Perompak berkenaan telah meminta wang tuntutan sebanyak RM20,000 kepada pihak bank.

Sambil mengheret Mardiah, perompak itu sempat menutup pintu bank.

Mangsa alami trauma

Pegawai serta kakitangan bank segera memasukkan jumlah wang yang diminta perompak itu ke dalam sebuah beg galas untuk diserahkan kepada suspek. Sementara itu, Ratnah yang bimbang akan keselamatan anaknya itu telah merayu kepada perompak untuk melepaskan Mardhiah.

Sebaik sahaja melepaskan Mardhiah, peromp4k tersebut secara tiba-tiba telah ‘menukar’ mngsa tebusan dengan ‘menyer4ng’ Ratnah sambil mengacukan sebilah sabit. Tetapi disebabkan sakit lutut yang dialami Ratnah, dia telah terjatuh dan tidak berupaya untuk bangun semula.

Pada masa itulah, saya terdengar letup4n temb4kan dari arah kaunter bank. Saya nampak peromp4k itu rebah ke lantai dan berlumuran d4rah sementara seorang pelanggan lain melemparkan sabit itu jauh dari tangan perompak itu.

Difahamkan, Mardhiah dan ibunya tidak terdapat sebarang kecederaan tetapi mengalami sedikit trauma akibat insiden ngeri itu.

Sumber Video : infosemasa

Sumber : hmetro

Previous articleSatu Tapak Cecah RM1 Juta. Kegiatan Warga Asing Mula Terb4ngkar, Ada Sebabnya Mereka Mampu Bayar
Next article“Saya Call Sugu Pavithra Buat Show Cooking,Dia Minta 10K.Demam Jap Dengar”.Didakwa mahal Tapi Ini Respon Sugu Pavithra

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here