Home Petua Tips ‘Dah M4buk Tak Kira Siapa’ Kali Ini L4nggar Kedai Pula

‘Dah M4buk Tak Kira Siapa’ Kali Ini L4nggar Kedai Pula

198
0

Ini eksiden yang melibatkan seorang pemandu India yang m4buk meremp0h sebuah kedai milik seorang lelaki Cina. Mungkin ramai yang tersenyum melihat rakaman video ni, namun admin nasihatkan agar jangan gelak di atas mus1bah yg men1mpa orang lain.

Cuma satu perkara yang pasti, ar4k memang sangat memudar4tkan dan mudhar4t yang dibawanya tidak mengenal warna kulit. Kerosakan yang dibawa oleh ar4k melibatkan harta benda dan juga nyaw4.

Kisah pemandu m4buk sudah menjadi isu penting negara hinggakan PM sendiri telah menyuarakan pada keluaran
harian metro yg lepas,

“SEBAGAI ketua kerajaan yang juga seorang bapa, saya memahami keresahan rakyat dan keluarga mangsa kem4langan yang mahu kerajaan bertindak tegas menangani perkara ini,” kata Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berhubung isu pemandu m4buk yang menyebabkan kemalangan m4ut sejak akhir-akhir ini.

Beliau berkata, statistik Polis Diraja Malaysia (PDRM) menunjukkan sebanyak 21 kes kemalangan membabitkan pemandu m4buk sepanjang lima bulan pertama tahun ini dengan lapan mangsa kehilangan ny4wa.

“Perkara ini amat membimbangkan kerana jumlah yang direkodkan menghampiri keseluruhan 23 kes yang dicatatkan sepanjang tahun lalu.

“Sebagai respon kepada keresahan rakyat, saya mengarahkan Kementerian Pengangkutan merangka pindaan Akta Pengangkutan Jalan 1987 (Akta 333) supaya hukum4n lebih berat dikenakan terhadap individu yang disabitkan dengan kesalahan memandu di bawah pengaruh alk0hol atau d4dah,” katanya dalam kenyataan di Facebook (FB) beliau hari ini.

Sumber : sepitbiru

Previous article‘Sebut Perkataan Tak Elok Pada Isteri’ Dua Lelaki Berg4duh Di Kawasan Perniagaan
Next articleMelecvr 30 peratus, Ali XPDC tak tidur lena 3 bulan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here