Home Petua Tips Langgar SOP, Akhirnya Ini Hvkuman Yang Neelofa Kena

Langgar SOP, Akhirnya Ini Hvkuman Yang Neelofa Kena

220
0

 

KUALA LUMPUR: Usahawan dan selebriti terkenal, Noor Neelofa Mohd Noor dan suaminya, Haris Ismail masing-masing dikenakan kompavn RM20,000 dan RM10,000 kerana melanggar prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).

Tindakan mengenakan kompavn yang tidak dibenarkan diskaun terhadap Neelofa kerana melakukan dua kesal4han, manakala Haris atau dikenali PU Riz hanya satu kesal4han.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah, berkata kesal4han pertama Neelofa selaku penganjur gag4l mematuhi arahan Ketua Pengarah Kesihatan mengenai pematuhan SOP penganjuran majlis sosial apabila gag4l memastikan wujud penjarakan fizikal sekurang-kurangnya satu meter sewaktu majlis akad nikah mereka berlangsung.

Katanya, pasangan suami isteri itu juga melanggar kebenaran untuk tujuan merentas negeri yang diberikan oleh pegawai diberi kuasa di bawah subperaturan 4 (2) (d) Peraturan-Peraturan sama, memandangkan ada antara aktiviti itu berada di luar skop kebenaran diberikan polis.

Neelofa dikenakan kompavn RM20,000 kerana melanggar SOP majlis sosial dan kebenaran tujuan rentas negeri. Sementara, suaminya, Muhammad Harris dikenakan kompaun RM10,000 sahaja kerana langgar kebenaran rentas negeri

Neelofa dahagakan publisiti?

SAUDARA PENGARANG,

PERCUTIAN selebriti popular Neelofa dan pendakwah bebas Muhammad Haris Mohd. Ismail atau lebih dikenali PU Riz ke Langkawi yang didakwa menggunakan alasan kerja untuk merentas negeri ketika tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dan kehilangan Muhammad Sajjad Kamaruzzaman sehingga sukar dikesan oleh pihak berkuasa hanya sekadar publisiti murahan.

Setiap tindak-tanduk mereka termasuk memuat naik video di laman sosial hanya sekadar meraih jumlah penonton bagi tujuan publisiti atau promosi secara percuma. Oleh kerana itu, Neelofa membuat naik status: “Bertenang semua di luar sana, tak launch lagi free marketing dah gegar satu negara. Syukur rezeki Allah atur. Sekarang berjuta orang tahu outlet saya akan dibuka di Langkawi.”

TANGKAP layar Instagram Neelofa yang mengundang kemarahan orang ramai.

Jelas daripada kenyataan itu, dia sengaja mewujudkan ‘bahan berita’ yang sudah pastinya mencetuskan kem4rahan ramai sehingga mendapat liputan luas dalam kalangan pengamal media.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook
Sumber : https://www.malaysiarepoter.com/

Previous article“Jangan Bagi Tahu Mak, Aku Dalam Bas Kena S@man” – Terpaksa Pinjam Duit Adik, Kisah Pelajar Ini Pula Viral!
Next article“Antara Dva D4rjat” Syed Saddiq Pers0al Abang Burger Dik0mpaun RM50,000

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here