Home Petua Tips Tak Berguna Satu Sen Pun Kepada Umat, Lebih Kamu M4ti Dari Nyusahkan...

Tak Berguna Satu Sen Pun Kepada Umat, Lebih Kamu M4ti Dari Nyusahkan Org – Ust Ahmad Husam

246
0

” Ada satu vdeo yang diviralkan baru-baru ini mengenai satu orang yang termasyhur di Malaysia ini seolah-olah mencabar Allah swt kerana golongan beliau belum lagi kena jangk1tan virvs c0rona”

Demikian antara kata-kata pendakwah bebas dikenali Ustaz Ahmad Husam Datuk Baderudin yang memberi nasihat pedas kepada usahawan kosmetik Muhamm4d Sajad Kamaruzzaman atau dikenali sebagai Sajad.

Menerusi vdeo tersebut, Ustaz Ahmad Husam mengatakan Sajad sudah melampaui batas dan meminta Sajad segera bertaubat apabila Sajad mengatakan belum ada golongan transg3nder terkena jangk1tan wab4k pandemik CVlD-I9 ketika ini.

Justeru, Ustaz Ahmad Husam tampil berkongsi nasihat buat renungan Sajad dan golongan transg3nder lain dalam rakaman videonya.

” Sebenarnya saya malas nak melayan golongan p#ndan terutamanya yang tergedik-gedik, yang pergi ke Mekah

” Nasihatkan saya supaya jangan cuba-cuba mencari atau menjemput kemurk4an Allah SWT kepada kamu.

” Kamu ingat murk4 Allah, Iakn4t Allah ini satu benda untuk dipermainkan ke? Sebenarnya, kita dianjurkan oleh agama supaya berdoa pada Allah, dijauhkan dari murk4 Allah, Iaknat Allah,” katanya.

Kamu ni siuman ke idok Sajad?

Ustaz Ahmad Husam berkata sebelum ini sudah bermacam- macam dakwah dan nasihat sudah diberi kepada Sajad tetapi ia seolah-olah tidak dipedulikan.

” Kamu kena ingat, Iaknat Allah datang bukan satu jenis, dua jenis, macam-macam jenis dan pelbagai cara.

” Saya mohon Sajad, kamu bertaubatlah pada Allah SWT. Bertaubatlah segera kepada Allah,” katanya.

” Saya nak tanya kepada kamu ni Sajad. Kamu ini siuman atau tidak? Macam-macam dakwah, nasihat diberikan kepada kamu, seolah-olah kamu tidak mempedulikan nasihat.

” Kamu kena ingat Sajad, Iaknat Allah datang bukan dalam satu jenis, tapi macam-macam jenis dan dalam pelbagai cara.

” Tak kena kepada kamu, boleh kena kepada ibu kamu..tak kena kepada ibu kamu, boleh kena kepada saudara kamu..Wahai Sajad saya mohon kepada kamu bertaubatlah kepada Allah swt.

Tak berguna satu sen pun

” Pada saya tidak mustahil CVlD-I9 yang sedang melanda negara kita ketika ini pun, salah satu puncanya daripada kamu.

” Wahai p#ndan yang tidak berguna satu sen pun kepada umat, bertaubat kepada Allah sebelum Iaknat Allah datang kepada kamu.

” Lebih baik orang seperti kamu ini m4ti dari hidup menyusahkan orang. BaIa Allah taala datang bukan kepada kamu saja, habis orang yang soleh dan beribadah terkena tempiasnya..

Terdahulu, menerusi video Sajad yang tular itu menunjukkan ahli perniagaan terbabit seakan bangga golongan transg3nder tidak dijangk1ti CVlD-I9.

” Tak pernah lagi p#ndan kena Corona, betul tak? Cuba awak tengok, ada tak p#ndan kena Corona. Tak ada lagi, mana ada,” katanya dalam video pendek tular itu.

Sehubungan itu, kebanyakan warganet kurang selesa dan ia mengundang kem4rahan banyak pihak terhadap keberanian Sajad yang didakwa seperti mencabar kekuasaan Allah.

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Sumber : malaysiaunited.my

Previous article“Tak Payah Sindir La Kata Untungnya Kerja Kerajaan Masa PKP, Ingat Senang Ke?”
Next articleGara gara mengata Zarina Anjoulie, Emelda Dan Amyza berdepan tuntutan ganti rugi RM4 Juta

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here