Dengar Cite Mamat BerteIekong Dah Koy4k. Respon BaIas Dari Ust Abu Syafiq Selepas Sjad Ajak Jumpa

” Perasan tak bila b4Ia turun semua kena. Sebab itu jangan biarkan benda mengundang b4Ia berterusan. Kaabah kini dicuci selepas lelaki bertelekung menyentuhnya”

Demikian status yang dimuatnaik oleh Ustaz Abu Syafiq Abu Asy’ary di Faceb0ok beliau yang mendapat perhatian ramai.

Meskipun tidak menyatakan dengan spesifik nama lelaki bertelekung itu, rata-rata ntizen sudah boleh mengagak individu yang dimaksudkan oleh Ustaz tersebut adalah usahawan kosmetik kntrversi, Nur Sajjad Kamaruzzaman.

Tidak berdiam diri, Sjad terus membalas kenyataan Ustaz Abu Syafiq dan mahu berjumpa.

Menurut Sjad banyak lagi punca lain yang menyebabkan Mek4h dan Madin4h ditutup.

Antara lain Sjad turut menggunakan perkataan yang kurang eIok apabila menyamakan muka Ustaz Abu Syafiq seperti jenama alat elektrik Singer.

Berikut adalah kata-kata Sjad di IG Story beliau,

” Rasa nak jumpa Ustaz yang mengata aku. Apa masalah ustaz ini? Rasanya lockdown ini bukan kat Mekah jer kena, malah satu dunia. Ko nak cakap pasal aku sentuh kaabah, terus mekah tak boleh masuk? Habis tu agency yang menipv orang ramai pergi umrah tu? Itu bukan benc4na ke?

” Mananya bukti kukuh dari penganalisis dunia yang mengatakan bahawa Sjad pegang kaabah terus Mekah tak boleh masuk Setakat ustaz muka macam jenama elektrik Singer bagi statement, aku memang tak caya.

Dah lah ustaz, jangan cuba buat ftn4h, tak baik tau.

” Eee ger4mnya, tak kuasa I macam ni, meny4mpah”, tulis Sjad.

Status dikongsikan Sajad itu mendapat reaksi orang ramai, malah ada yang berkongsi keratan respon balas Sjad itu di ruangan komen di Faceb0ok Ustaz Abu Syafiq.

Berdasarkan semakan semula, Ustaz Abu Syafiq yang kini berada di Turki dilihat telah memuatnaik posting terbaru yang dipercayai ditujukan kepada Sjad.

Posting terbabit adalah dua posting berasingan yang ditulis Ustaz Abu Syafiq di mana posting kedua dia jelas menyatakan nama Sjad.

” Saya nak ajak rakyat Malaysia mai ke Turki sekarang sementara isu C-19 ini. Dengar cerita mamat bertelekung dah k0yak betul ke?

” Okay tak kalau saya sam4n Cor0na Sajat 1 Bilion kerana menghiin4 saya. Agak-agak vdeo air mata berdar4h jugak ke nanti?

Demikian dua posting yang ditulis Ustaz Abu Syafiq sebagai reaksi balas terhadap Sajad yang memuatnaik entri berunsur menghiina beliau apabila menyamakan mukanya seperti jenama alat elektrik Singer.

Dalam pada itu rata-rata netizen menasihati supaya Sjad segera bertaub4t dan mengaku kesIahannya
Sebelum ini Ramai dilihat memberikan pandangan diruangan komen dengan bersetuju kenyataan yang diberikan Ustaz Abu Syafiq itu.

” Sed1h dan t4kut dgn keadaan sekarang.. Teruskan usaha Ustaz utk terus pertahankan isIam.. Kami sentiasa sokong Ustaz”, kata Syamsul.

” SubhanaIIah.. Betul tu Ustaz.. Baru terfikir..AIIah hu Akbar!!”, tulis Mat Anep pula

” Dia meremehkn hvkum AIIah..lepas tu balik selamba jer bermaharaja lela sana sini…ptutnya kita Iawan abis abis abisan…Sebab ni ttg kesucian pelihara agama kita. AIIahuakhbar”, ujar RoseMala Bonda pula.

” Betul.. Bru perasan lepas kes Sajad hari tu.. Tiba tiba terjadi bnda mcm ni.. Mungkin kebetulan atau tidak.. Hanya AIIah yg mengetahui”, tambah Sya Azri pula.

Kenyataan Ustaz Abu Syafiq yang nama sebenarnya Mohd. Rasyiq Mohd. Alwi telah dikongsikan sebanyak 216 kali dan menerima ratusan k0men.

Melalui apa yang telah berlaku ini, ramai berpendapat agar sebarang bentuk kebatiI4n hendahlah diceg4h daripada berterusan di masa akan datang.

Bagaimana kaedah menceg4h itu, ianya mestilah dilaksanakan dengan penuh hikmah agar ia tidak memberi gambaran yang salah terhadap kesucian ag4ma kita.

Maklumlah sejak zaman media s0sial ini, banyak pihak yang cuba mengambil kesemp4tan untuk menimbulkan kek4cauan.

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : thetul4r.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*