Misha Omar Seb4k, Teringat Soalan Arw4h Siti Sarah 15 Tahun Lalu Tentang Segmen ‘Tribute’

Misha Omar menerusi perkongsian terbaru di akaun Instagram miliknya mengimbau kembali kenangan ketika bersembang dengan arwah Siti Sarah mengenai segmen tribute buat penyanyi yang telah men1nggal dunia. Menurut Misha, arw4h Sarah pernah bertanya sama ada mereka berdua bakal menerima tribute yang sama apabila mereka sudah tiada.

Kira-kira 15 tahun yang berbual santai. “Kak Chah rasa,bila sampai masa Kita, Ada ke segmen tribute untuk Kita?” saya ketawa. Memandangkan kami baru setahun jagung ketika itu, saya kata kalau kita ada banyak hits, InsyaAllah mesti ada. Dia kemudiannya bertanya lagi ” Tapi nanti, siapa yang akan nyanyi lagu kita?” Saya jawab lagi..” Selalunya segment tribute ni, dia orang akan kasi artis baru yang suara power dan terkenal woohoo! Bangga Kan? Tapi, kalau tengok umur kita berdua, Kak Chah yang jalan dulu kot.

Ujar Misha, dia pernah bergelak tawa dengan Sarah ketika berbual mengeni segmen tribute untuk penyanyi yang telah men1nggal dunia suatu masa dahulu. Jelas Misha, dia mahu Sarah menyanyikan lagunya sekiranya dia pergi dahulu meskipun usia mereka tidak begitu jauh. Namun, siapa sangka Misha yang menyanyikan lagu Sarah untuk segmen tribute Anugerah MeleTOP semalam.

Misha Omar turut memberitahu kehilangan arwah Sarah mengajar jiwanya untuk menjadi kuat. Kenangan pahit mahupun manis dengan seseorang yang telah pergi tetap juga akan menyiat dan menyentap jiwa kata Misha.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Misha Omar (@mishaomar)

Tugasan di AME 2021 malam tadi, amat berat untuk saya galas. Kerana hal ini pernah saya bualkan bersama Allahy4rhamah Siti Sarah Raissuddin. Setiap patah perkataan dalam lirik lagu Bersamamu hit me differently. Dilema perasaan antara mahu menyanyi dan menangis tiba-tiba bersatu menjadi segumpal rasa tersekat di kerongkong, yang tidak juga saya temukan perkataan yg lebih tepat utk menggambarkannya sukar!

Tambah Misha, pengalaman melakukan persembahan tribute semalam merupakan satu pengalaman yang dia tidak akan lupa sampai bila-bila.

Impian Allahy4rhamah Allah kabulkan, Ada segment tribute untuknya. Yang menyanyikan lagu hits beliau bukan calang orangnya, @ainaabdul. Pasti dia bangga masakan tidak, saya sahabatnya hati turut berbunga mendengar alunan Aina begitu baik melalui Ke Hujung dunia. Semoga kalian terhibur. Semoga nama Allahy4rhamah tidak lekang dalam Al fatihah, Yasin dan doa kalian. Al fatihah.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber :sinarviral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*