Setelah Dimasukkan Unit Kecemasan, Mohon Doa Orang Ramai Untuk Ustaz Kazim Elias kini Ustaz Makin Pulih

” Baru balik hospitaI, doc bagi ubat gastrik. mcm tu rasanya sakit gastrik.. Allahu akbar. InsyaAllah kalau ok.. saya nak buat live FB macam selalu balik. Esok jam 2.30ptg seperti biasa, tak sabar nak nyanyi lagu permintaan, rasanya paling banyak permintaan ialah lagu Dendang Perantau..”

Itu ‘posting’ dimuatnaik Penceramah bebas, Datuk Mohd Kazim Elias (DUKE) atau lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim kira-kira 20 jam lalu sambil berkongsi sekeping gambar baru keluar dari hospitaI.

Bagaimanapun, sebentar tadi Ustaz Kazim sekali lagi memuatnaik ‘posting’ memberitahu beliau kembali tidak sihat dan telah dimasukkan ke hospitaI.

Pembantu Peribadinya ketika dihubungi berkata, penceramah itu dibawa ke unit kecem4san HospitaI Raja Permaisuri Bainun (HRPB) di sini 2.30 petang semalam untuk membuat pemeriksaan kesihatan.

” Ustaz sekarang s4kit dan kurang sihat, jadi kami membawanya ke hospitaI semalam dan ustaz sudah dibenarkan pulang ke rumah.

” Selepas balik ke rumah ustaz mengadu masih lagi berasa s4kit pada bahagian belakang dan perutnya juga meng3mbung,” katanya.

Menurutnya, doktor yang membuat pemeriksaan sudah memberikan ubat dan memaklumkan bahawa keadaan kesihatannya dalam keadaan baik.

” Kami membawanya juga ke hospitaI semalam kerana bimbang ada batu k4rang, tetapi doktor kata tiada dan semuanya elok.

” Tetapi yang kami hairan ustaz tetap mengadu berasa terlalu s4kit pada bahagian belakang,” katanya.

Katanya, pihaknya akan memaklumkan kepada semua daripada semasa ke semasa berkenaan tahap kesihatan Mohd Kazim.

Terdahulu, Mohd Kazim dalam laman media sosial akaun Facebook miliknya memuat naik status berkenaan tahap kesihatannya yang agak merosot sejak kebelakangan ini.

Di dalam hantaran berkenaan beliau turut mengucapkan terima kasih kepada semua sahabat yang memberikannya nasihat dan petua.

Warganet mendoakan kesihatan Ustaz Kazim 

Sementara itu, berita tentang keadaan kesihatan Ustaz Kazim Elias yang tidak sihat telah tular di media sosial. Rata-rata warganet mendoakan agar pendakwah terkenal itu diberi kesembuhan.

Malah ramai merindui kelibat beliau memberi ceramah live di Facebook beliau.

” Rasa sedih jer beberapa hari tengok ustaz tak sihat..tengok ustaz gagah juga buat live petang-petang tu sayu jer hati…Ya Allah kurniakan lah kesihatan dan kesembuhan yg baik buat ustax Kazim supaya dia dpt meneruskan dan menyampaikan dakwah” tulis Syamil

” Uztaz dok hopital lagi cepat sembuh.. ramai kawan kawan kat hospitaI tu boleh teman. rajin rajin mkn ubat rehat rehatkan diri, dah sembuh boleh buat live lagi” komen Iskandar.

Yang terkini dari astroawani,

Keadaan Ustaz Kazim Elias makin baik, sudah dibenar pulang ke rumah,

KUALA LUMPUR: Penceramah bebas Datuk Kazim Elias atau Ustaz Kazim (DUKE) ketika ini berada dalam keadaan kurang sihat dan dibawa ke unit kecemasan Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), Ipoh untuk menjalani pemeriksaan kesihatan.

Pembantu peribadinya berkata, Ustaz Kazim dibawa ke HRPB pada petang Ahad dan sudah dibenarkan pulang ke rumah.

“Selepas balik ke rumah ustaz mengadu masih lagi berasa sakit pada bahagian belakang dan perutnya juga mengembung

“Doktor yang membuat pemeriksaan sudah memberikan ubat dan memaklumkan bahawa kesihatan Ustaz Kazim dalam keadaan baik.

“Kami membawanya juga ke hospital semalam kerana bimbang ada batu karang, tetapi doktor kata tiada dan semuanya elok, tetapi kami hairan ustaz tetap mengadu berasa terlalu sakit pada bahagian belakang,” katanya seperti dilapor sebuah akhbar.

Ustaz Kazim dalam laman Facebooknya baru-baru ini memuatnaik status tahap kesihatannya yang merosot sejak kebelakangan ini.

Beliau turut mengucapkan terima kasih kepada semua sahabat yang memberikannya nasihat dan petua.

Jelas pembantu peribadinya, pihaknya akan memaklumkan kepada semua daripada semasa ke semasa berkenaan tahap kesihatan Ustaz Kazim.

Sumber : astro awani & asiakini

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*