Trjawab Cerita Sebenar Bila Bapa Murid Lain di Tadika Itu Bersuara Dan Dedah Siapa Yang Sebar Vdeo

Tvlar bila ada Seorg guru prak.tikal sebuah tadika yang  did.akwa menc.ampak anak murid telah dikenalpasti identitinya dan dipanggil polis untuk diambil keterangan untuk membantu peny.iasatan.

Ia menerima ke.caman dan krit.ikan ne.tizen yang menasihatkan bahawa guru wanita itu lebih baik berhenti kerja sekiranya tidak dapat menerima kerenah budak kecil dalam bilik darjah.

 

 

Sbuah vdeo berdurasi 1O saat menjadi tuIar kerana tndakan seorang cikgu prktikaI meng4sari mrid tadika dan dilihat seolah-olah mencmpa.k kanak-kanak mIang berkenaan.

Rata2 ramai ntizen yang berasa tidak senang dan mrah dengan prbuatannya dalam kjdian yang dipercayai berlaku di sebuah sekoIah di Jalan Kebun, di sini, hari ini.

DaIam vdeo tersebut, layanan bvruk guru wanita terbabit kepada mgsa turut disksikan knak-knak lain.

Trkini menurut HarianMetro, Ktua PoIis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharuddin Mat Taib telah mengesahkan kjdianitu dan memaklumkan menerima Iaporan mengenainya petang tadi.

” Saya mengesahkan Iaporan poIis dibuat oleh ibu kanak-kanak itu dan kes disiasat mengikut Sksyn 31 (1) Akta Kanak-Kanak,” katanya.

Beliau juga mengesahkan guru terbbit sudah dikenalpasti dan dipnggil untuk memberi ketrangan.

Ketika ditanya sama ada guru terbabit ditahan atau sebaliknya, beliau berkata, s.iasatan lanjut masih berjalan dan sedang dalam tndakan Jbatan S.iasatan Jnyah.

Katanya, individu yang merakam vdeo terbabit juga sedang dalam s.iasatan.

Bapa murid di tadika sama bersuara.

Berdasarkan komen orang ramai, Sheikh Al Fariq, salah seorang bapa yang mempunyai anak bersekoIah di sana memaklumkan bahawa cikgu berkenaan akan diambil tndakan sewajarnya.

Difahamkan kes ini juga bertama kali berlaku di tadika itu sejak beroperasi selama 30 tahun.

 

Penjelasan penuh beliau seperti di bawah

” Baru lepas jumpa pengetua sekoIah Pn Anizah yg saya hormati yg terlibat kes menghempas budak hari ni..minta penjelasan sbb anak sy sekoIah di situ jugak.

” Katanya dari pihak sekoIah tersebut.. cikgu itu akan diambil tndakan sewajarnya dan akan diberhenti bekerja serta merta dan report polis telah dibuat.

” Nk jumpa cikgu tu dah takde.. dah tak dibenarkan mengajar serta merta.. kjdian berlaku semalam.

” Cuma apa yg saya lihat pihak sekoIah terutama pengetua sekoIah amat amat ambil serius tentang perkara ini sbb cikgu tu bukan mengajar tetap.. hanya cikgu praktikaI..

” Pengetua sekoIah memaklumkan kepada saya.. beliau telah pesan banyak kali pada setiap guru tetap mahupun praktikaI supaya kawal emosi semasa mengajar, jangan mengambil tndakan melulu terhadap pelajar. Tetapi tidak diendahkan.

” Saya amat menghormati pengetua sekoIah tersebut kerana beliau amat berdidikasi terhadap anak murid beliau dan beliau juga sangat aktif dalam memaklumkan perkembangan setiap pelajar di sekoIah tersebut.

” Memang x wajar apa yg dilakukan oleh individu tersebut.. kerana setitik nila habis semua cikgu mendapat tempias nya termasuk pihak sekoIah.. pihak sekoIah tu dah 30 tahun beroperasi.. ni kjdian pertama berlaku..

” Saya dapat berita tadi terus bergegas ke skolah.. sbb nak pastikan apa yg berlaku sebenarnya. So mmg x patut cikgu tu buat macam tu

” Saya mendapat makluman tujuan rakaman tu dibuat utk hantar ke pihak universiti katanya, sebab mereka praktikaI di situ..

” Video tu tersebar sebab tunang kpd cikgu yg merakam video tu nampak kjdian tu sebelum video tu dihantar ke pihak university utk tujuan semakan kualiti kerja semasa praktikaI..pastu dia tak puas hati dia viraIkan.

Sumber:harianpost.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*