Home Petua Tips Nama Kena Petik Dengan Majikan Pvkul B0dyguard, KPN Tampil Bersuara

Nama Kena Petik Dengan Majikan Pvkul B0dyguard, KPN Tampil Bersuara

318
0

PETALING JAYA: “Saya sama sekali tidak mengenali lelaki itu,”

Demikian penegasan Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador berhubung dkwaan beliau ‘dipegang’ saIah seorang sspek yang m3mukuI dua pe­ngawal peribadi kerana berpuasa pada 15 April lalu.

Tegas Abdul Hamid, sudah menjadi kebiasaan dalam kala­ngan sndiket untuk lepaskan kata-kata sedemikian untuk menggert4k seseorang.

“Memang saya tidak kenal dia. Agaknya memang menjadi kebiasaan mereka untuk guna nama sesiapa di Polis Diraja Malaysia untuk men4kut-nakutkan,” katanya ketika dihubu­ngi Utusan Malaysia di sini, semalam.

Terdahulu, tuI4r satu Iaporan polis yang dibuat dua pengawal peribadi terbabit yang mana majikan mereka bertindak meng­ugvt sama ada mereka akan membuat Iaporan berhubung kejadian pkuI itu atau tidak memandangkan Ketua Polis Negara telah ‘dipegang’ olehnya.

Pada 16 April lalu, Polis Se­langor menasihati orang ramai supaya tidak membuat sebarang spekuIasi, berkongsi dan menyebar berita daripada sumber yang tidak sahih berhubung lnsiden dua pengawal peribadi dipkul majikan kerana berpuasa.

Sementara itu, Ketua Polis Selangor, Datuk Arjunaidi Mohamed berkata, pihaknya juga menasihati masyarakat supa­ya tidak mengambil undang-undang di tangan sendiri dan mengeruhkan keadaan.

Dalam kejadian 14 April lalu, kedua-dua pengawal peribadi tersebut dit4mpar dan dim4rahi apabila memberitahu mereka berpuasa selepas ditanya majikan mereka berpuasa atau tidak ketika berada di lobi Residensi One KL, Jalan Pinang, di sini.

Kedua-dua mngsa kemudian mengikut sspek ke rumahnya di Batu Nilam, Klang, Selangor, sebelum dipkul de­ngan sebatang rot4n serta diacu pist0I.

Susulan itu, sebanyak lima individu dit4han bagi membantu si4satan membabitkan empat di Klang Selatan manakala seorang di Kuala Lumpur kerana terlibat dalam kes pkul dua pengawal peribadi.

Penahanan itu telah memb0ngk4r kepada penemuan 100 kilogram j0ngkong emas dalam rumah saIah seorang sspek di Bukit Tinggi dekat sini.

Turut ditemukan adalah 12,500 keping not kertas AS$100 dengan nilai keseluruhan ramp4san dianggarkan RM28.25 juta

Dalam pada itu Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hamzah Zainuddin mempersoalkan tndakan majikan yang membeI4sah pengawal peribadi kerana menjalani ibadah puasa.

Menurutnya, puasa merupakan ibadah bagi seorang Muslim dan perkara itu perlu difahami oleh semua pihak.

“Fasal apa orang bukan Islam tidak bagi (haIang) puasa?” soalnya.

Beliau berkata, pihaknya akan mengambil tndakan tegas terhadap individu yang terlibat.

“Kita kena ambil tndakan tegas kalau sesiapa melakukan perkara yang boleh menyebabkan ketidakpuasan terutama lsu berpuasa,” katanya pada sidang akhbar selepas Wacana Meja Bulat bersama wakil bukan Islam di sini pada Khamis.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook
Sumber : https://www.viral.cappucinnolatte.com/

Previous articleSEBAK , Bakal Pengantin Mningg4l Dunia Dalam keadaan Sedang Membaca Al-Quran Selepas Menunaikan Solat Subuh
Next article“Ditegur Tak Pernah Pandang Kamera Ketika Bercakap..” Ini Jawapan Da’i Syed Yg Mengejvtkan Ramai

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here