Home Petua Tips Hmpir Genap 2 Minggu Di Afrika Selatan, Ebit Lew Pulang Ke Malaysia.Ini...

Hmpir Genap 2 Minggu Di Afrika Selatan, Ebit Lew Pulang Ke Malaysia.Ini Luahan Ebit Lew Buat Ramai Sebak

367
0

Doakan yer. Rindunya bidadari dan anak-anak serta Malaysia. Perjalanan balik dari South Afrika ke Malaysia. Alhamdulillah test covid negatif. Semoga menjadi asbab kebaikan,antara

nukilan Ustaz Ebit Lew di fb nya dalam perjalanan pulangnya ke Mysia.

Umum sedia maklum, pendakwah bebas iaitu Ebit Lew berangkat ke Afrika Selatan sejak 21 Mac lalu bagi menjalankan misi bantuan kemanusiaan di sana. Dia turut berkongsi pelbagai pengalaman dan kesusahan masyarakat yang tinggal di sana.

Setelah hampir dua minggu, kini pendakwah bebas itu pulang ke Malaysia dan turut meluahkan kerinduaannya terhadap keluarga yang menanti kepulangan Ebit Lew.

Doakan ye

Menerusi posting yang dikongsikan Ebit Lew di laman Instagram, dia memohon doa dari pengikutnya untuk melancarkan segala urusan perjalanan pulang ke Malaysia. Difahamkan, Ebit Lew berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa O.R. Tambo, Afrika Selatan ke Kuala Lumpur International Airport (KLIA).

Doakan yer. Rindunya bidadari dan anak-anak serta Malaysia. Perjalanan balik dari South Afrika ke Malaysia. Alhamdulillah test Covid negatif. Balik terus kuarantin 10 hari. Semoga menjadi asbab kebaikan.

Akan kuarantin 10 hari

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew)

Bagaimanapun, Ebit Lew telah mendapat keputusan negatif dari ujian saringan Covid-19 yang dilakukannya sebelum bertolak pulang ke Malaysia. Tambahnya, dia juga perlu menjalani kuarantin kendiri selama 10 hari sebagai langkah keselamatan.

Rata rata komen netizen merasa bangga dengan kejayaan Ustaz Ebit Lew

 

We proud of you ustaz

 

syabas menjadi wakil negara

Sumber : ohbulan

Previous articleSah Dr Amalina Bernikah Dgn Jejaka Inggeris.Ibunya ‘Rindu Kejauhan’ Dan Ini Kata2 Ibunya Pada Amalina
Next articleSharnaaz Bagi Amaran Kat Shukri Yahya Jgn Sebut Belon Lagi “T4kut Nabila Tak Bagi Aku Jumpa Jebat”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here