Home Petua Tips Sajat tak sengaja ded4h lokasi di mana dia berada. Bila disemak, ini...

Sajat tak sengaja ded4h lokasi di mana dia berada. Bila disemak, ini tempat dia meny0rok

65
0

Pencarian Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman masih diteruskan selepas g4gal menemui usahawan kosmetik itu di banglo mewah miliknya di Kota Damansara, Petaling Jaya.

Menurut laporan Kosmo! Online, pihak polis sedia membantu bagi menjejaki usahawan berusia 36 tahun tersebut yang dipercayai sedang bersembunyi.

Malah Sajat juga turut memuat naik beberapa posting berbaur sindir4n di laman Instagram dipercayai ditujukan kepada penguat kuasa JAIS sebelum akaun miliknya dinyahaktifkan.

Terdahulu, Sajat dikenakan w4ran tangk4p selepas g4gal hadir ke mahk4mah pada sebutan semula kesnya Selasa lalu berhubung isu berpakaian wanita pada 2018.

Sejak war4n t4ngkap terhadap Sajat dikeluarkan pada Februari lalu, sehingga kini usahawan berkenaan masih belum berjaya diberkas.

Malah, polis juga telah mengesyaki usahawan kontr0versi berkenaan telah melarikan diri ke luar negara.

Namun begitu, menerusi posting terbaharu di Instagram, Sajat seperti mended4hkan lokasi dirinya berada sekarang.

Berdasarkan posting tersebut, dia berada di BBU Commercial Centre dan menerusi carian dibuat ia adalah lokasi yang terletak di Johor Bahru, Johor.

Bagaimanapun, setakat ini belum dapat dipastikan sama ada dia memang benar berada dilokasi berkenaan sekarang ini atau dia sekadar sengaja meletakkan lokasi pada posting gambar tersebut.

Sebelum ini satu w4ran t4ngkap telah dikeluarkan terhadapnya kerana gagal hadir pada prosiding kes berpakaian wanita tiga tahun lalu.

Dah berbulan Hil4ng, Aliff Syukri Tak Sengaja Bagitahu Sajat Di Mana

PETALING JAYA – Selepas beberapa bulan menghilangkan diri, usahawan sensasi Datuk Seri Aliff Syukri memohon rakan baiknya, Nur Sajat agar pulang ke tanah air untuk menyelesaikan semua kontr0versi selama ini.

Tutur pemilik nama penuh Aliff Syukri Kamarzaman, 34, itu, Sajat tidak seharusnya melarikan diri dan meny0rok kerana kesalahan yang dilakukannya boleh diselesaikan dengan cara yang baik.

Sajat di Luar Malaysia

Dalam pada itu, Dato Aliff seolah-olah tahu bahawa Sajat telah keluar dari Malaysia walapun sebelum ini Sajat menafikan yang dia berada di luar Negara

“Kepada sahabat saya Sajat, pulanglah ke Malaysia. Ibu bapa dan anak-anak pasti merindui awak pada hari raya ini.

“Saya juga pohon kepada rakyat Malaysia dapat mendoakan perkara yang baik-baik kepadanya,” katanya kepada Kosmo! Online.

Sementara itu, sejak semalam, Sajat juga kerap memuat naik beberapa hantaran Instagram serta menyatakan kerinduan untuk menyambut hari lebaran bersama keluarga.

Untuk rekod, Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman did4kwa telah melarikan diri ke sebuah lokasi yang dipercayai di luar negara.

Terdahulu, mahk4mah mengeluarkan war4n t4ngkap ke atas usahawan kosmetik tersebut selepas dia gagal hadir prosiding sebutan semula pertuduh4n berpakaian menyerupai wanita sehingga menyebabkan agama Islam dipandang h1na pada 23 Februari lalu.

Sejak war4n berkenaan dikeluarkan, Nur Sajat terus menghilangkan diri dan dipercayai menyembunyikan diri bagi mengelakkan dirinya dicekup Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Sebelum ini Nur Sajat hanya mengemukakan surat MC (sijil cuti sak1t) selama dua hari yang diperoleh daripada hospital kerajaan kepada Peguam Syarienya, Zuri Zabuddin Budiman menerusi aplikasi WhatApps.

Kosmo! sebelum ini melaporkan JAIS sedang membvru Nur Sajat selepas w4ran t4ngkap dkeluarkan ke atasnya.

Manusia Bert0pengkan Sy4it4n

Dalam pada itu Usahawan kosmetik sensasi yang masih hil4ng jejak, Nur Sajat terus memuat naik kenyataan kontr0versi menerusi Instagramnya.

Terbaharu, Nur Sajat atau nama lengkapnya, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman, 36, menyifatkan kebanyakan manusia bersifat mun4afik.

“Biarlah tiada agama daripada ada agama, rasa diri itu bagus dari tak pernah buat dosa. Kebanyakannya ramai mun4fik. Manusia bert0pengkan sy4itan,” tulisnya melalui InstaStory.

ANTARA luahan Sajat dalam Instagramnya.

Tulis Sajat juga, orang cerdik agama yang membuatkan dirinya menjauhi dari agama Islam.

“Orang agama yang minta sangat aku jauh dari agama Islam. Lagi aku pertahankan, lagi mereka buli aku. Orang-orang acah alim, semua sibvk m4ki, h1na, herdik dan beri sindiri4n yang mengh1na.

“Aku dengan cara aku dan aku tak percaya mana-mana dah. Bagi aku semua itu karut,” ujarnya.

Untuk rekod, sudah Sajat sebulan dibvru Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Sehingga kini, usahawan itu masih belum berjaya dijejaki sejak war4n t4ngkap ke atasnya dikeluarkan 23 Februari lalu. Pihak polis memaklumkan kemungkinan Sajat berada di luar negara

sumber: SM, Kosmo

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : http://limauasamboi.pw/

Previous article“Cukup2 La R1ak & Sak!tkan Hati Orang Lain..” – Pesan Nabila Huda Kepada $elebriti
Next article[VIDEO] ‘Maaf Kami Terp4ksa Rahsiakan..’ – Anak Sebak Hanya Tahu Mak Meninggl Selepas Kebvmi

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here