Home Petua Tips “Saya Di Kuala Lumpur Tapi Hati Di Daerah Lipis,” – Tak Boleh...

“Saya Di Kuala Lumpur Tapi Hati Di Daerah Lipis,” – Tak Boleh Balik Kampung Sebab Anak Tak Sihat, Siti Nurhaliza Ris4u Tengok Keadaan Banjir Di Pahang

85
0

Ketika negeri Selangor tervk dilanda banjir pada hujung minggu lalu, penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza menjadi salah seorang individu terawal tampil menghulurkan bantuan kepada m4ngsa banjir.

Hati di daerah Lipis

Terbaru, Siti, 42, melu4hkan rasa ris4u selepas kampung halamannya yang terletak di Kuala Lipis, Pahang tervk dilanda benc4na alam tersebut.

Kata pemilik nama Siti Nurhaliza Tarudin, walaupun dia kini berada di Kuala Lumpur namun hakikatnya hati dan fikiran sedang memikirkan n4sib penduduk di sana.

Biarpun tidak dapat turun padang ke lokasi, isteri kepada Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa atau lebih mesra disapa Datuk K ini sedaya upaya mencari jalan untuk menghantar bantuan.

Keadaan di Kuala Lipis, Pahang. Suk4r nak saya gambarkan bagaimana keadaan ini tetapi inilah dugaan buat orang kampung saya, Januari lalu juga keadaannya begini.

Keadaan jalan untuk pulang juga menyukarkan team saya untuk ke sana tetapi apa yang penting adalah, kami sedaya mampu akan membantu.

Walaupun saya di Kuala Lumpur, terkekang dengan hal-hal di sini serta anak-anak saya juga tidak berapa sihat, tetapi hati saya pastinya ada di daerah Lipis. Banyak kawasan terjejas, bukan hanya di bandar malah di kampung-kampung sekitar. Sekolah saya juga terjejas sama.

Terus kuat rakyat Malaysia


Dalam pada itu, pelantun lagu Anta Permana akui terharu melihat keteguhan rakyat Malaysia membantu sesama sendiri tanpa berkira tenaga, kaum dan wang ringgit.

Tidak kira di negeri mana, kawasan mana, semoga kita sama-sama dapat mengharungi ujian ini.

Saya terh4ru melihat bagaimana rakyat Malaysia berganding bahu dalam apa jua situasi suk4r yang sedang menimpa. Terus kuat! Saya doakan agar kita semua diberikan kekuatan dan ketabahan.

Kepada yang sama-sama ingin membantu, anda boleh menyumbang ke tabung Bantuan Khas P4lest1n, C0vldl9 dan Benc4na Alam, ada di linktree di bio saya. Terima kasih kepada semua yang telah menyumbang dan prihatin.

Terdahulu, Siti dan Datuk K ligat menghantar bantuan kepada m@ngsa terjejas di kawasan Lembah Klang pada Ahad lalu.

Komen netizen:

Sumber: Oh Bulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : sinarviral.kini.blog

Previous articleUyaina Arshad, Raja Syahiran Selamat Bernikah!
Next article“Ingat, Apa-apa J4di Pada Aku Lepas Ni Kau Punc4nya Sera” – Kenapa Tu Shuk?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here