Home Petua Tips Masih dlm bvruan, Skali Sjat buat satu pengumuman meng3mparkan

Masih dlm bvruan, Skali Sjat buat satu pengumuman meng3mparkan

133
0

Kuala Lumpur: Ketika masih dalam bvruan pihak berkuasa, vdeo kontr0versi Muhammad Sajjad Kamaruzzaman atau popular disapa Nur Sjat, sekali lagi tular di media sosial.

Tidak dapat dipastikan bila vdeo itu dimuatnaik, namun kali ini ia memaparkan pengakuan usahawan kosmetik berusia 36 tahun itu seolah-oleh berniat menukar agama.

Disebabkan isunya besar dan bagi mengelakkan tersalah petik, berikut adalah salinan penuh daripada perkataan yang diluahkannya dalam klip video berdurasi 1 minit 48 saat itu.

“Saya baca, tak salah kita buat research (kajian) agama lain kan? Sebab kita tak ada buat apa-apa, lepas itu orang nak salahkan kita teruk.

“Lepas Jais (Jabatan Agama Islam Selangor) keluarkan statement (kenyataan) itu, saya dah malas nak fikir.

“Saya cakap ini bukan saya nak mengvgut ke tak. Secara smpah demi nama saya, nama ayah saya, nama mak ayah saya, saya dah taknak menjadi orang Islam (sambil menggelengkan kepalanya dalam klip video itu).

“Saya keluar daripada agama Islam. Itu lebih afdal. Saya tak main-main, saya cakap betul.

“Mereka yang buat saya jadi saya nak keluar daripada Islam. Saya tak main-main, saya cakap betul.

“Mereka yang buat saya nak keluar daripada Islam. Mereka buat saya lebih jauh daripada Islam…dengan benda yang macam ini, dorang (mereka) buat saya, mungkin dorang (mereka) ingat dorang (mereka) boleh bagi iktibar…bukan.

“Saya lebih tkut dan saya rasa lebih baik keluar daripada agama ini. Sebab saya lahir pun dalam Islam dan saya ikut sahaja apa yang mak saya ajar, saya buat.

“Rupa-rupanya…tak tahulah,” katanya.

Terdahulu, polis Selangor bersedia bekerjasama dan membantu Jais mengesan Nur Sjat.

Pemangku Ketua Polis Selangor, Datuk Arjunaidi Mohamed dilaporkan berkata, pihaknya bersedia membantu Jais mengesan Nur Sjat yang menghilangkan diri, baru-baru ini.

“Polis sentiasa bersedia untuk membantu Jais mengesan Nur Sjat,” katanya dalam laporan terdahulu MyMetro, hari ini.

Sementara itu, Pengarah Jais, Datuk Shahzihan Ahmad berkata, Jais dan Polis Selangor sentiasa bekerjasama bukan sahaja dalam menguatkuasakan Enakmen Jenyah Syariah, sebaliknya dalam semua perkara.

“Jais akan terus bekerjasama dengan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam usaha menguatkuasakan segala undang-undang termasuk berkaitan kes terbabit,” katanya.

Pada 23 Februari lalu, usahawan kosmetik itu dikenakan waran tngkap oleh Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam kerana tidak hadir sebutan semula kes berhubung mengh1na Islam.

Sumber memberitahu, Sjat dipercayai bersembunyi sebaik waran tngkap dikeluarkan mahkamah terbabit.

Sjat dipercayai melarikan diri dan bersembunyi di tempat lain bagi mengelak dikesan Jais.

Menurut sumber, penguat kuasa kini berusaha menjejaki Sajat dan tidak menolak kemungkinan dia masih berada di kawasan Lembah Klang

 

Berikut reaksi dari netizan

“Sdr Sjat bawa bertenang..kita bincang elok2…

Sdr2 Sdri2 pendekatan ker4s tak selesai masalah. Ya saya tahu sdr sajat dah buat hal beberapa kali bawalah pendekatan Rahmah, inshaAllah saya sudi jumpanya di mana2 tanpa sebarang syarat..hidayah Allah sgt istimewa..sama2 kita merasainya

“Bagi yg ada anak,isteri,cucu INGAT jangan berlebihan mengata saat orng lain diuji dengan kesesatan..takot bebalik pada yg mengata…

dan INGAT 5 perkara sebelum 5 perkara…
sihat sebelum sakit
muda sebelum tua
kaya sebelum miskin
lapang sebelum sempit
hidup sebelum m4ti

mari Bersyukur atas nikmat IMAN dan ISLAM yang tak ternilai harganya..semoga akhir hayat kita semua dapat mengucap kalimah LAAILAHAILLALLAH

“Memiliki harta dunia setinggi gunung pun masih x tenang lagi kehidupan mu wahai bang jad, Kembali ke fitrah asal mu wahai bang jad, Insaf dan bertaubat la selagi belum menutup mata buat selama2nya, Inshaallah hidup mu akan tenang.

Semoga kita semua diampunkan segala dosa dan dirahmati Allah

“X sokong dia, tp x mustahil dia betul² tukar agama di sebabkan terlalu byk desakan yg dia hadapi.

Tp org mcm dia ni mmg dah x akan mkn nasihat lemah lembut lg. Skg dah menyusahkan semua pihak.

Kalau betul dia dah buat pembedahan tukar jntina, x mustahil mvrtad pun dia berani.

Skg apa solusi kes dia? Kalau nk di penj4rakan pun, penj4ra lelaki ke, wanita? Apa jaminan yg dia xkn di rg0l oleh bnduan² lelaki lain?

Apa hukumnya plk (aurat) jika di tempatkan bersama² banduan wanita? Byk persoalan dlm kes dia ni.

Semoga menjadi iktibar buat semua adik² (dan juga pakcik²) yg baru nk berjinak² dlm dunia mcm ni..

P0lis akan bantu

Pencarian Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman masih diteruskan selepas gagal menemui usahawan kosmetik itu di banglo mewah miliknya di Kota Damansara, Petaling Jaya semalam.

Terbaru, memetik laporan Kosmo! Online, pihak polis sedia membantu bagi menjejaki usahawan berusia 36 tahun tersebut yang dipercayai sedang bersembunyi.

Pemangku Ketua Polis Selangor, Datuk Arjunaidi Mohamed bagaimanapun mengesahkan pihaknya belum menerima sebarang permohonan daripada pihak Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

“Kita sedia bantu,” katanya ringkas menerusi laporan Kosmo! Online.
Terdahulu, Sajat dikenakan waran tngkap selepas gagal hadir ke mahkamah pada sebutan semula kesnya Selasa lalu berhubung isu berpakaian wanita pada 2018.

Malah, penyanyi lagu Bobo Dimana itu juga sempat memuat naik beberapa posting berbaur s1ndiran di laman Instagram dipercayai ditujukan kepada penguat kuasa JAIS sebelum akaun miliknya diny4haktifkan.

Tak hadir mhkamah, Sjat dikena w4ran tngkap

Mhkamah Tinggi Syariah di sini hari ini mengeluarkan w4ran tngkap terhadap usahawan kosmetik, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman atau panggilan popular Sajat atas tuduhan berpakaian seperti wanita sehingga menyebabkan agama Islam dipandang hin4.

W4ran tngkap terhadap Muhammad Sajjad itu dikeluarkan Hakim Syarie, Mohammad Khalid Shaee @ Shaii.

Menurut sumber, W4ran tngkap itu dikeluarkan susulan Muhammad Sajjad gagal hadir ke mhkamah bagi pr0siding sebutan semula k3s tersebut hari ini.

Mewakili Muhammad Sajjad, Peguam Syarie Zuri Zabuddin Budiman berkata, prosiding tersebut dit4ngguhkan kerana anak guamnya tidak tampil ke mhkamah.

“Saya tidak nampak anak guam dan menunggu keh4dirannya. Oleh sebab tidak hadir, mhkamah menetapkan sebutan semula kes pada 1 Jun hadapan.

“Pada tarikh tersebut, anak guam saya diw4jibkan datang ke mhkamah,” katanya ketika ditemui di luar bangunan mahkamah.

Ditanya membuat proses mitigasi, Zuri Zabuddin menjelaskan, pihaknya memaklumkan mungkin akan melakukannya tetapi belum berbincang berhubung perkara tersebut.

Selain Zuri Zabuddin, usahawan kosmetik itu turut diwakili Ahmad Nazib Johari, Noor Azlina Che Hassan dan Amirah Zainal.

Kes dikendalikan, Timbalan Pendakwa Syarie Selangor, Atras Mohd. Zain.

Sumber : trendingsangat.pw

Previous articleLelaki tempatan dit4han rakam vdeo pvnggung wanita
Next articleDah Tempah 35 Kotak Hadiah Utk Doktor & Jururawat, Allahyarham Afiq Tak Sempat Tunai Hajat ‘Terakhir’

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here