Home Petua Tips Niat pulang ziarah ibu tapi pulang sebagai Jenazh

Niat pulang ziarah ibu tapi pulang sebagai Jenazh

156
0

Kembalinya seorang anak lelaki harapan si ibu kepada Pencipta-Nya. Jen4zah nah4s kem4langan jalan raya selamat dikebum1kan di Tanah Perkub0ran Islam Al-Raudhah Nilai.
Niat pulang untuk bertemu ibu namun, akhirnya pulang ke pangkuan si ibu sebagai jenaz4h.

Allahyarham Qamarul Ariffin Bin Jasmi 25 tahun men1nggal dunia selepas bergesel dengan sebuah lori treler. Kem4langan yang mer4gut ny4wa anak muda berusia 25 tahun itu berlaku di lebuhraya Elite berhampiran susur ke Sepang.

Dikatakan arw4h hendak pulang ke rumah kakaknya di Nilai untuk melawat ibunya. Si ibu dikatakan menetap bersama kakak arw4h. Oleh kerana rindukan ibunya, arw4h mengambil cuti tahunan dan berhasrat untuk pulang menemui ibunya itu.

Arw4h bertolak dari Wesport setelah habis waktu berkerja sekitar pukul 04.00 petang pada sabtu yang lalu. Ketika dalam perjalanan motosikal yang ditunggang oleh arw4h bergesel dengan sebuah lori treler
dan terbab4s dan arw4h meninggal dunia di tempat kejadian.

Arw4h menyewa rumah di Pulau Indah bersama 2 orang rakan bujangnya dan baru 5 bulan berkerja di Wesport. Arw4h adalah anak kedua dari 3 orang adik beradik. Yang pertama kakaknya dan yang ketiga pula ialah adik perempuan arw4h.

Bermakna arw4h adalah anak lelaki tunggal di dalam keluarga selepas bapanya men1nggal dunia sejak beberapa tahun yang lalu. Kini anak harapan di dalam keluarga telah pergi selama lamanya meninggalkan ibu dan dua lagi adik beradik.

Pihak keluarga telah menghubungi kami pada hari sabtu yang lalu melibatkan pengurusan jen4zah arw4h. Oleh kerana perlu melalui proses saringan c0vid-19 sebelum boleh dibed4h siasat untuk mengetahui punca kem4tian.

Semoga ibu dan adik beradik arw4h redha dengan kehilangan insan yang mereka sayang. Setiap yang berlaku sudah Allah tetapkan. Kehidupan dan kem4tian manusia hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui. Salam t4kziah!

Sumber: Mr Wan Cai Official via sepitbiru

Previous article‘Menteri kuarntin 3 hari, rakyat kuarntin 10 hari’
Next articleKecoh Isteri Aman RA Dedah Suami Cur4ng

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here