Home Petua Tips Selepas Ramai Pertik4i Kemenangan Aliff Aziz, Ketua Juri Datuk Ramli MS Beritahu...

Selepas Ramai Pertik4i Kemenangan Aliff Aziz, Ketua Juri Datuk Ramli MS Beritahu Macam Mana Aliff Boleh Juara

60
0

Datuk Ramli MS selaku juri tetap Gegar Vaganza musim kelapan (GV8) berpendapat persembahan meyakinkan menerusi segmen solo dan duet menjadi kelebihan buat Aliff Aziz sehingga diumumkan sebagai juara GV musim terbaru.

Bagaimanapun menurut Ramli, persembahan ‘battle’ di antara pemenang tempat kedua dan ketiga (Nikki Pakikat dan Suki Low) lebih menyerlah, berbanding gandingan Aliff dan Aweera.

“Dia menang dekat segmen solo dan duet, meski pada pusingan ‘battle’ dia tak boleh lawan gandingan Nikki dan Suki. Mereka punya ‘battle’ sangat bagus, tapi mereka kalah pada Aliff untuk solo dan juga duet,” katanya.

Berkongsi lanjut, maestro muzik itu mengakui memberikan markah tinggi menerusi persembahan harmoni yang dibawa Nikki dan Suki.

“Memang saya sangat suka mereka punya ‘battle’ tadi. Tak nampak macam ‘battle’, ia kolaborasi seperti grup. Akan tetapi mereka masih ‘fight’ sesama mereka. ‘Silaturahim’ itu dalam good tv dari sudut positif… ada.

“Memang saya beri markah yang sangat tinggi. Cuma bukan kepada sesi solo dan duet. Bagi saya, Aliff persembahkan lebih baik,”katanya.

“Aweera salah pilih lagu, sebab tu lagu perempuan. Kalau dia duet dengan laki², okay. Jiwa rock nak masuk dalam lagu ballad, salah rumahlah bagi saya. Beggin tu so so je. Part rap tu, other people lagi better dari dia”

Video

Terdahulu, Aliff dan Aweera diberi tugasan ‘battle’ menerusi lagu Budak Flat yang dipopularkan oleh Aman Ra sementara Nikki dan Suki mendendangkan lagu Gangnam Style (PSY).

Persembahan peserta pada peringkat akhir diadili oleh juri terdiri Datuk Ramli MS, Hetty Koes Endang, Datuk Syafinaz Selamat dan juri jemputan, Joe Flizzow.

Aliff memperolehi markah tertinggi sebanyak 83.06 peratus, sementara Nikki dan Suki masing-masing meraih 81.26 dan 77.91 peratus.

Tempat keempat disandang Adibah Noor menerusi 67.25 peratus manakala Azan Scan menduduki tangga kelima iaitu dengan 64.04 peratus, diikuti Aweera sebanyak 63.90 peratus.

Untuk rekod, musim pertama Gegar Vaganza dimenangi oleh Ayai (Ilusi), Siti Nordiana pada musim kedua, Azharina (GV3), Aishah (GV4), Noryn Aziz (GV5), Naqiu & Hady Mirza (GV6) dan Cliff Umar (GV7).

Program akhir GV8 dihoskan oleh Nabil Ahmad dan Jihan Muse dan konsert akhir turut dimeriahkan dengan persembahan istimewa daripada alumni GV8.

Aliff Aziz Pernah Menyanyi Rap.

Rupanya pada tahun 2007 Aliff Aziz ada membuat persembahan menyanyikan lagu Ala Canggung. Apa yang menariknya lagu Ala Canggung adalah lagu asal dari kumpulan Too Phat. Saksikan video dibawah.

Persembahan Battle semasa konsert akhir gegar vaganza menyaksikan Aliff Aziz dengan penuh yakin membawa lagu rap Budak Flat yang dipopularkan oleh Aman Ra.

Komen juri Joe Flizzow selepas persembahan Aliff Aziz juga mencuri perhatian ramai. `Saya rasa macam nak buka topi ni beri kat Aliff, Mungkin lepas ni boleh join 16 baris`

Komen penuh Joe Flizzow di bawah.

Antara komen2 netizen,

Memang Layak Pun Juara. Dia Punya Rap Pun Joe Flizzow Pun Suka Siap Nak Bagi Cap Merah Dia Lagi. Apa-Apa Pun Tahniah.

Rap Aliff Aziz Td Mmg The Bestthumbs Up, Joe Flizzow Siap Ajak Aliff Aziz Join 16 Baris Tau… Bukan Biasa2 Guys.. 3 Lagu Mlm Ni Mmg Aliff Aziz Tapau Habis.. Layak Juara.. Sudah2 La Kecam Aliff Aziz.. Dia Layak Juara..Juri Pandai Menilai..

Even Joe Flizzow Ckp “ It Was Like He Heard Aman Ra Was There Rapping? “

Bila Joe Flizzow Sebut Nak Ajak Aliff Aziz Sertai Baris 16, Sebuah Program Di Youtube, Abang Macam Wow.. Just Wow..Suara Aliff Aziz Tak Mengecewakan Bila Nyanyi Lagu Bangun Tadi

Obviously Aweera Out Time Battle. Joe Flizzow Siap Hats Off Dkt Alif Aziz. Means Mmg Bagus La Dia Bawa Lagu Tu And Jelas Sebutan Dia

When Joe Flizzow Said He Wanna Give The Cap To Aliff Aziz, I Believe He’s Gonna Be The Winner For Sure. The Rap Performance Really Changed The Game. Congratulations To All Finalists, You Guys Have Done A Fantastic Job

Aliff Aziz Looks So Comfortable On Stage Masa Rap.. Joe Flizzow Siap Cakap Yg Dia Rasa Aliff Peminat Lagu2 Rap Jugak.. Aliff Nampak Lagi Selesa Berbanding Aweera

Wehh Srs Wehhh Performance Dari Alif Aziz Sedapp Gilaaa Paduuu Lain Gilaaa Bhaiii Dari Nyanyi Solo, Duet And Last Battle ! Fire Seriously Dia Boleh Jadi Rappers Firethumbs Upjoe Flizzow Boleh Ambik Dia Buat Satu Lagu

Trivia Aliff Aziz

Muhammad Aliff Aziz (lahir 16 Februari 1991) merupakan seorang penyanyi dan pelakon lelaki Singapura yang kini menetap di Malaysia. Beliau juga merupakan artis rakaman di bawah naungan Sony Music Malaysia. Pada Julai 2007, beilau telah dinobatkan selaku pemenang program realiti TV, Anugerah, di mana bakatnya terserlah ketika dalam usia 16 tahun.

Bahkan, pada September dalam tahun yang sama, beliau telah mencipta album pertama dengan single “Cinta Arjuna” yang telah menjual lebih 300,000 rakaman di seluruh Asia Tenggara. Single hit pertama beliau iaitu “Sayang Sayang” juga telah mencecah 1 juta dan menjadi hit terbaik sehingga kini.

Pada akhir 2016, selepas berkenalan selama dua tahun serta bertunang hampir 9 bulan, Aliff dan kakak kepada penyanyi Didi Astillah, iaitu Bella Astillah, melangsungkan perkahwinannya secara rasmi dan mengadakan majlis resepsi yang dihadiri oleh 1,000 tetamu di Top Glove, Shah Alam, Selangor.

Actress Bella Astillah defends singer hubby Aliff Aziz after lewd clips of him resurface on Twitter | Showbiz | Malay Mail

Aliff dan Bella bercerai pada Mei 2019 namun kembali bersatu pada April 2020. Mereka mempunyai dua orang anak.

Pada 27 Februari 2019, Aliff juga terpalit dengan kontroversi yang dikaitkan menjalinkan hubungan dengan pelakon Oktovia Manrose apabila isterinya mendedahkan Aliff dan Oktovia pergi ke kelab malam pada jam 3.00 pagi bersama dan berlaku curang kepada isterinya.

Ini merupakan kali kedua Aliff melakukan perbuatan ini selepas dimaafkan isterinya pada kali pertama di mana beliau dikaitkan mempunyai hubungan dengan pelakon Afifah Nasir pada tahun 2017, ketika beliau dan Afifah pergi ke pusat karaoke bersama-sama dan juga remaja bawah umur pada bulan Mei 2019.

Sumber WIKI/Mediahiburan/YT/

Artikel Olahan RJ

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.malaysiatime.me/

Previous article“Diploma takde, SPM buat apa?” – Gadis Sedih ‘Family’ Kekasih Pandang Rendah
Next article“Daddy Ni Bukan Typical Yang Suka Ambil Gambar,” – Vicha Akhirnya Ded4h Wajah Suami

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here