Home Petua Tips Sempat ‘Upload’ IG story, Pelajar Institusi Mavt Audi Dipandu Terb4bas & Lnggar...

Sempat ‘Upload’ IG story, Pelajar Institusi Mavt Audi Dipandu Terb4bas & Lnggar Lori

54
0

PARIT BUNTAR – Seorang pelajar institut pengajian tinggi swasta (IPTS) mavt selepas kenderaan mewah yang dipandunya dipercayai hilang kawalan hingga mel4nggar lori muatan ayam di KM 179 Lebuh Raya Utara-Selatan arah selatan di sini pada Sabtu.


Dalam kejadian kira-kira jam 4.05 petang, mangsa, Muhammad Aiman Mazman, 26, yang memandu kereta jenis Audi RS 7 disahkan mennggal dnia di tempat kejadian akib4t kecder4an p4rah di kepala.

Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Mazuki Mat berkata, seorang lelaki berusia 23 tahun yang merupakan penumpang hadapan kenderaan terbabit turut mengalami keceder4an p4rah di kepala.

Menurutnya, siasatan lanjut mendapati kedua-dua mereka dalam perjalanan dari Sungai Petani, Kedah menuju ke Kuala Lumpur.

“Apabila sampai di tempat kejadian, kenderaan mngsa dipercayai telah hlang kawalan lalu terb4bas dan melnggar pembahagi lebuh raya di sebelah kanan sebelum berpusing.

“Keadaan itu menyebabkan kereta berkenaan terb4bas ke lorong kiri dan melnggar bahagian belakang lori yang dipandu lelaki berusia 55 tahun,” katanya dalam satu kenyataan di sini.

Mazuki berkata, impak kem4langan itu menyebabkan bumbung kereta terbabit tercabvt dengan kesan remvk pada keseluruhan bahagian.

“Kedua-dua m4ngsa yang terselamat dihantar ke Hospital Parit Buntar bagi mendapatkan rawatan lanjut.

“M4yat mngsa dihantar ke Unit Forensik hospital sama untuk dibed4h siasat bagi mengetahui punca sebenar kem4tian,” katanya.

Katanya, siasatan masih diteruskan dengan kes diklasifikasikan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Arw4h sempat memuat naik InstaStory memaparkan menu juadah hari raya ketiga sebelum menemui aj4l dalam kejadian terbabit.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber: SinarHarian

Previous article“Doa Saya Dimakbulkan Allah, Tiga Kali Saya Minta Maaf Pada Intan”
Next articleSambut Raya Bersama, Netizen Persoal Foto Aidilfitri Abby & Norman

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here