Home Petua Tips Sherry, Lizzy, Aril dan Aishah pakat kuarantin

Sherry, Lizzy, Aril dan Aishah pakat kuarantin

60
0

Segala langkah pencegahan untuk mengelakkan j4ngkitan sudah diambil, namun siapa sangka dalam berjaga-jaga kita tetap termasuk dalam statistik pes4kit cvdI9.

Itu yang sedang berlaku ketika ini. Golongan selebriti tidak terkecuali terded4h dengan ris1ko jangk1tan.  Antara artis yang berkongsi status kesihatan masing-masing termasuklah Sherry Alhadad yang tidak dapat mengendalikan program realiti, Big Stage musim keempat, Ahad lalu akibat disahkan positif cvdI9.

Ramai tertanya-tanya kelibat pengacara popular itu selepas posisi hos bagi program secara langsung tersebut digantikan rakan seperjuangan, Elly Mazlein.


Usai acara barulah Sherry atau nama sebenar, Shariffah Mariam Syed Abdullah Al Hadad, 37, berkongsi berita dvka tersebut menerusi akaun Instagramnya.

“Terima kasih atas doa kalian semua. Semoga semuanya dipermudahkan dan kita semua sentiasa di bawah lindungan Allah SWT. Insya-Allah, kita jumpa minggu depan,” katanya.

Penyanyi Elizabeth Tan juga turut berkongsi perkhabaran terbaru dirinya di laman sosial sambil menunjukkan kit ujian kendiri yang bertanda dua garis.

“Tak dapat lari daripada Corona”, itu sebaris ayat yang disertakan dalam video penyanyi Knock Knock tersebut dengan mata berkaca.

Difahamkan, Elizabeth atau Lizzy hanya menjalani kuarantin kendiri di rumah selain tidak mengalami gejala yang serius.

Pelakon berusia 25 tahun, Aishah Azman pula mengambil keputusan menjalani isolasi kendiri di dalam bilik bagi mengelakkan ibunya yang kurang sihat dijangk1ti v1rus berkenaan.


Selain langkah pencegahan, dia mengambil vitamin C secara rutin serta minum air kosong sebagai penjagaan kesihatan.

“Kita pergi ke kedai beli sayur pun kalau masa itu nak berj4ngkit akan j4ngkit juga walaupun kita dah pakai pelitup muka.

Penyanyi Aril Pilus pula lebih bimbangkan keadaan keluarga termasuk isteri, anak dan ayah mentuanya yang turut disahkan terkena jangk1tan v1rus berkenaan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ℍℍ ℤℕ (@aishahazman8)


Aril atau nama penuh, Khairil Azam Pilus memaklumkan, virus itu menyerang diri dan ahli keluarganya secara berperingkat di mana dia disahkan p0sitif pada Rabu lalu disusuli diikuti anaknya, Tun Adriel Mikael lima hari kemudian, manakala isterinya, Puteri Erma Edlinda, semalam.

Katanya sejak 21 Februari lalu, tekaknya mula terasa gatal iaitu dua hari selepas melun4skan kerja rakaman ‘voice over’ di sebuah hotel sebelum mengambil ibu dan bapa mentua di lapangan terbang.

Mentuanya yang ketika dia menjalani ujian kendiri sudah pulang ke kampung di Melaka pula disahkan positif cvdI9 selepas itu.

“Saya sebenarnya pun risaukan keadaan ibu yang juga pes4kit k4nser walaupun dia tak dij4ngkiti tetapi virus Om1cron ini kita tahu sangat mudah dan pantas mereb4k.

“Minta doakan keluarga saya terutama orang tua kami dijauhkan daripada v1rus ini,” katanya yang kini menjalani kuarantin kendiri.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber  http://www.sinarviral.com/

Previous articleBuru4n Wartawan! Inilah Wajah Terkini Anak Aziz M Osman Yang Lebih Popular Darinya
Next article“Saya Gurau-Gurau Je..” -Kec0h Isteri HamiI Anak Pertama, Akhirnya Haqiem Rusli Tampil Ded4h Cerita Sebenar

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here