Home Petua Tips “Steady YB!” – Ramai ‘Amazed’ Syed Saddiq Selamba Naik ‘Public Transport’ Pergi...

“Steady YB!” – Ramai ‘Amazed’ Syed Saddiq Selamba Naik ‘Public Transport’ Pergi Kerja

335
0

Penggunaan pengangkutan awam ataupun ‘public transport’ merupakan sesuatu perkara yang biasa untuk pengguna apatah lagi bagi diorang yang menetap di kawasan ibu kota seperti Kuala Lumpur dan juga Lembah Klang.

Tambah pula keadaan jalan raya yang semakin sesak dengan kenderaan sejak kebelakangan ini, orang ramai akan mengambil inisiatif menggunakan ‘public transport’ untuk memudahkan perjalanan mereka ke destinasi.

https://twitter.com/RojakSocks/status/1531128164617195520?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1531128164617195520%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=http%3A%2F%2Fwww.sinarviral.com%2F2022%2F05%2F31%2Fsteady-yb%2F

Tak ketinggalan dengan penggunaan prasarana yang disediakan oleh kerajaan, Presiden MUDA  iaitu YB Syed Saddiq dilihatkan turut menaiki tren semasa dalam perjalanannya untuk mulakan kerja.

Klip video berdurasi 9 saat yang dikongsikan di Twitter ini memaparkan keberadaan Syed Saddiq dalam tren sambil berdiri seperti orang lain telah mendapat perhatian netizen kerana disifatkan ‘selamba’ menaiki pengangkutan awam.

Komen Netizen:

Bukan itu saja, keselesaan Syed Saddiq berada di kawasan awam juga menyebabkan ramai kagum kerana dirinya yang kelihatan tidak teragak-agak untuk menggunakan pengangkutan awam sambil berbaju batik!

Tweet tersebut juga telah mendapat perhatian dari Syed Saddiq sendiri yang berterima kasih kerana pemilik akaun tersebut memuji dirinya yang memakai baju batik dan mengatakan bahawa pemakaian batik adalah s3ksi.


Ada yang kata bagus tindakan Syed Saddiq gunakan ‘public transport’, sekurang-kurangnya dapat tingkatkan lagi awareness di kalangan orang awam supaya mengurangkan penggunaan kenderaan yang boleh menghasilkan karbon monoksida sehingga menyebabkan pencemaran udara.

Agak-agak YB dengar lagu apa tu eh?

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber :sinarviral

Previous articleSukar Untuk Berjalan & Bertutur Sejak Usia 2 Tahun, Ahmad Idham Gembira Anak Istimewa Dah Boleh Berjalan
Next article[VIDEO] Rumah teres kini setaraf banglo, Fasha Sandha puas hati ubah suai kediaman pertama… Paling seronok dah ada surau sendiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here