Home Petua Tips Sukar Untuk Berjalan & Bertutur Sejak Usia 2 Tahun, Ahmad Idham Gembira...

Sukar Untuk Berjalan & Bertutur Sejak Usia 2 Tahun, Ahmad Idham Gembira Anak Istimewa Dah Boleh Berjalan

93
0

Di Instagram, pengarah dan pelakon, Ahmad Idham bersyukur apabila anak istimewanya sudah boleh berjalan meskipun memerlukan alat sokongan.

Daddy bangga dengan abang!

Abang. Walaupun kadang-kadang ada benda kita rasa mustahil untuk kita capai, namun tidak pernah ada yang mustahil selagi Allah izinkan ianya untuk berlaku. Abang, ketika usia 2 tahun doktor mengesahkan dia mengalami focal encephalitis sehingga mengalami kesukaran berjalan dan bertutur.

Menurut Ahmad Idham, anaknya, Ahmad Firdaus telah disahkan mengalami focal encephalitis sejak kecil lagi. Namun begitu, siapa sangka dengan izin Allah anaknya itu boleh berjalan dan melakukan aktiviti harian seperti manusia biasa.

Namun, hari ini abang dah boleh berjalan walaupun memerlukan alat sokongan, tapi abang tetap berjaya lakukannya. Daddy bangga dengan abang! Semoga lebih ramai anak-anak istimewa mampu menjalani kehidupan seperti manusia biasa yang lain.

Aktiviti riadah bersama keluarga

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dr Ahmad Idham (@ahmad_idham)


Ahmad Idham turut memuat naik sebuah video ketika mereka sekeluarga sedang melakukan aktiviti riadah. Menerusi video berkenaan, Ahmad Idham kelihatan sangat gembira sebaik sahaja melihat perkembangan yang ditunjukkan oleh anaknya.

Pelakon ‘Spanar Jaya’ itu juga berharap ramai anak istimewa di luar sana dapat menjalani kehidupan seperti manusia biasa.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: Oh Bulan

 

Previous articleGimik Baju Siti Nurhaliza Bertukar Dalam 5 Saat, “Wow..Terkejut Satu Malaysia”
Next article“Steady YB!” – Ramai ‘Amazed’ Syed Saddiq Selamba Naik ‘Public Transport’ Pergi Kerja

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here