Home Petua Tips Subhanaallah, ALLAHU’akbar ,Tiada yang must4hil dengan ku4sa Allah SWT, Penemu4n Al-Quran yang...

Subhanaallah, ALLAHU’akbar ,Tiada yang must4hil dengan ku4sa Allah SWT, Penemu4n Al-Quran yang tidak tenggel4m dalam b4njir lvmpur

63
0

Subhanallah. Maha Suci Allah yang tidak pernah silap dalam meng4tur segala perbuatanNya. Dan perbuatanNya itu tidak pernah si4-si4!

Rentet4n peristiw4 banjir besar yang mel4nda negara pada tanggal 18 Dis 2021 yang lalu, pelbagai kisah dvka yang mengh1ris em0si menghiasi cat4tan kehidupan kita.

Diangg4rkan lebih 17 ribu jiwa yang terjejas dan terkes4n akib4t musib4h yang mel4nda tersebut. Ada yang kehil4ngan harta benda sekaligus kehil4ngan ins4n-ins4n tersayang dalam kej4dian sabtu lepas.

Disebalik kisah-kisah dvka kehil4ngan jiwa dan harta benda, kita turut diperlihatkan keagungan serta kekuas4anNya menerusi satu penemuan Al Quran yang tidak terjejas lansung meskipun tenggel4m dalam banjir lumpur kelmarin.

Video Ustazah Asma’ Harun yang merupakan seorang pendakwah bebas berserta tim beliau telah melawat m4ngsa banjir kelmarin kemudian tular di media sosial. Video memaparkan pen3muan Al Quran yang tidak terj3jas lansung meskipun telah ditenggel4mi air lumpvr!

Video:

Ustazah Asma’ Harun turut menunjukkan bvkti paras air pada dinding bilik berkenaan. Ternyata par4s tersebut sudah pasti menengg3lamkan semua yang terdapat di atas meja tersebut.

Namun hanya meja yang kelihatan berlvmpur, sedangkan Al-Quran yang berada di atas meja tersebut bukan sahaja tidak b4sah, m4lah tidak dikotori walau sedikit lvmpur pun!

Subhanallah! Tiada kata yang mampu digambarkan. Berget4r suara ustazah Asma’ tidak m4mpu lagi men4kung seb4k.

Komen Netizen:

Allah SWT menunjukkan kekuas4anNya bagi yang mahu berfikir dan mengambil zikra melalui perist1wa tersebut. Setiap yang berlaku pasti ada hikm4hnya. Tingg4l kita mahu mengambil ibr4hnya atau tidak mahu berfikir dan memp3dulik4nnya.

Sumber : Tiktok

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : http://www.sinarviral.com/

Previous article“Ingat, Apa-apa J4di Pada Aku Lepas Ni Kau Punc4nya Sera” – Kenapa Tu Shuk?
Next article“Memang minat 2 artis ni…”Video Izara Aishah & Neelofa dapat pujian netizen,

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here