Home Petua Tips Mira Filzah Makin Cantik Bila Sarat Meng4ndung 8 Bulan, Ini Tempoh...

[VIDEO] Mira Filzah Makin Cantik Bila Sarat Meng4ndung 8 Bulan, Ini Tempoh Cuti Yg Diambil Selepas Bers4lin

92
0

Kejelitaan pelakon drama The Hotel ini memang tak perlu dipertik4ikan lagi. Malah Mira Filzah makin cantik dan berseri-seri sejak bakal bergelar ibu tak lama lagi.

Dalam diam, sudah 8 bulan usia k4ndungan Mira Filzah dan tak lama lagi isteri kepada Wan Emir Astar yang merupakan anak sulung kepada Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Tugas-Tugas Khas), YB Datuk Mastura Tan Sri Dato’ Mohd Yazid ini bakal bergelar seorang ibu

NONA cuba mendekati Mira Filzah untuk bertanya khabar tentang dirinya. “Tak ada story sangat pun. Mira dah 8 bulan h4mil so nothing much, tak ada shooting drama atau filem baru pun,” gurau Mira Filzah makin cantik dan terserlah seri ibu mengandung.

Sebagai ‘mommy to be‘ sudah tentu Mira Filzah tervja dengan fasa kehidupan yang bakal ditempuhnya. Cerita Mira Filzah tentang persiapannya bergelar ibu, “Setakat ini sejujurnya tiada lagi persiapan yang Mira buat.

Mira tak beli apa-apa barang lagi kecuali hadiah daripada kawan-kawan dan klien. Tapi, Mira ada order barang online. Semua tu tak sampai lagi, should be by end of March insyaallah semua barang tu sampai,” tutur Mira Filzah.

Wanita yang bakal berusia 29 tahun pada 2 April nanti juga akan mengambil cuti untuk menumpukan perhatian proses kelahiran anak sulungnya nanti.

“Mira akan take a break bermula bulan April sebab kita dah mula puasa. Pertengahan April pula Mira dah cukup bulan (full term). Jadi, bulan April Mira tak ambil apa-apa photo shoot.

Semua endorsement engagement Mira terpaksa push forward ke bulan Februari dan Mac. Dua bulan kebelakangan ini Mira sangat-sangat sibvk dengan komitmen Mira sebab bakal bercuti termasuk bers4lin dan berp4ntang nanti. Mungkin tiga hingga ke empat bulan Mira akan bercuti.

Jadi dua bulan ini memang sangat pack dan hectic membuatkan Mira tidak fikir lagi pasal persiapan baby. Mira fokus untuk habiskan photo shoot serta iklan TV dan sebagainya,” ujar Mira Filzah lagi.

Tambahnya lagi, “Daripada segi persiapan lain Mira ada book antenatal class sebagai persediaan sebelum bers4lin dan juga breast feeding class. Mira akan menghadiri kelas ini hujung bulan ini atau awal April nanti. Mira akan susun tarikh selepas selesai semua komitmen kerja,” kata Mira tentang persiapannya untuk bergelar ibu.

Terdetik untuk bertanya Mira Filzah tentang kunjungannya ke klinik kiropraktik baru-baru ini. “Macam chiro tu, Mira nampak dekat Instagram the feed back is very good, very genuine and very legit.

So, I think it’s a good place for one of the preparation untuk sebelum bersalin. Macam Mira, alhamdulillah sepanjang pregnancy tak ada alahan tak ada muntah-muntah, all good.

Tapi bila dah masuk third trimester ni dah 8 bulan ni memang ada sakit belakang dan susah nak tidur. Mira tak ada buat yoga, jogging dan sebagainya. Banyak photo shoot dan duduk kat rumah. Kalau duduk kat rumah, duduk saja, baring, tidur, makan dan tengok TV apa semua.

So I think it’s good for me to have something untuk relaks kan otot dan sebagainya. Mira rasa probably everyone kalau yang tak mengandung pun pasti ada effect on the muscle, back pain, tulang dan sebagainya.

Jadi Mira pergi chiro as one of my preparation and effort untuk proses kelahiran nanti. Hopefully dapat bantu Mira in term of naturally birth, insyaallah,” tutur Mira mengakhiri perbualan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber :http://www.slambermedia.bbn.my/

Previous articleBapa Minat Karakter Adiwira, Akhirnya Berjangkit Juga Minat Ke Anaknya.
Next articleDua Sahabat ‘Iklankan’ Diri, Mahu Cari Lelaki Yang Sanggup Bermadu Dengan Mereka

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here