Home Petua Tips Netizen Puji Pasangan Pengantin Bat4lkan Majlis Perkahwinan Dan Pilih Untuk Membantu.

[Video]Netizen Puji Pasangan Pengantin Bat4lkan Majlis Perkahwinan Dan Pilih Untuk Membantu.

57
0

Banjir yang melanda di beberapa kawasan terutamanya di Selangor sememangnya telah membuatkan banyak aktiviti tergendala.

Antara yang paling terkesan sudah tentu majlis perkahwinan yang sudah lama dirancang namun terpaksa dibatalkan kerana masalah b4njir yang berlaku.

Majlis perkahwinan batal

Disebabkan itu, majlis perkahwinan yang sepatutnya berlangsung di GERBANG Hall Meru tidak dapat dilakukan dan pihak pengantin mengambil inisiatif dengan menyumbangkan makanan yang telah ditempah kepada mangsa-mangsa banjir di pusat pemindahan sementara SMK Meru.

Perkara tersebut dikongsikan laman Facebook milik Ahmad Firdaus Misnan dengan memuat naik sekali gambar orang ramai sedang beratur mengambil juadah yang disumbangkan.

Tak hanya itu, satu akaun TikTok dikenali sebagai @erinerene turut memuat naik video gambar pengantin yang sama-sama menolong mengagihkan makanan kepada mangsa-mangsa banjir setelah majlis perkahwinan mereka terpaksa dibatalkan disebabkan bah yang melanda.

Mulakan perkahwinan dengan keberkatan

Susulan daripada itu, tindakan murni yang dilakukan telah mendapat pujian ramai dan rata-rata turut mendoakan kebahagian pasangan pengantin tersebut kerana memulakan sebuah perkahwinan dengan melakukan perkara baik.

Mereka juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak katering yang sama-sama membantu dalam memberikan bantuan kepada mangsa yang terjejas akibat benc4na alam ini.

Untung katering & pengantin dapat doa orang ramai

Allah pilih untuk beramal ketika ramai yang memerlukan

Semoga rumah tangga yang dibina terus bahagia

Sumber: Facebook Ahmad Firdaus Misnan, TikTok @erinerene

Sumber : ohmymedia.cc

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.mediamalaysia.cc/

Previous articleIsteri Ali Puteh Timang Bayi Lelaki – “Syukur…Rezeki Berganda, Puteh Naib Juara MLM2021 & Isteri Lahirkan Anak Keempat…”
Next article[VIDEO] 2 Hari Terper4ngkap Tanpa Makanan, Boss Ned SeIamatkan B4yi

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here