Home Petua Tips ‘Jangan Takut Wahai Rakyat Kami Ada’ Tulisan Di Belakang sut PPE ‘FRONTLINER...

‘Jangan Takut Wahai Rakyat Kami Ada’ Tulisan Di Belakang sut PPE ‘FRONTLINER VS KAYANGAN, DEMI RAKYAT, JANGAN TAKvT, KAMI NAK RAYA.’ buat rakyat sebak.

317
0

“FRONTLINER VS KAYANGAN, DEMI RAKYAT, JANGAN TAKUT, KAMI NAK RAYA.”

Itu antara ayat semangat tertera pada sut PPE Petugas Kementerian Kesihatan ketika memasuki Flat Selangor Mansion untuk membawa keluar penghuni yang dipercayai positif Cvid-19 ketika tinjauan.

Mereka tidak minta simpati atau pujian namun mereka ikhlas demi melawan musuh yang tidak nampak tapi dapat
membvnuh jiwa manusia.Mereka tidak takut tapi memohon rakyat insaf seperti sesetengah kluster overseas yang
kurang memberi kerjasama dan frontliners ini tahu bulan Ramadhan makin hampir tiba dan lepas ni nak raya
mereka berusaha sedaya upaya agar umat Islam dapat merayakannya.

“Kami Nak Raya” begitulah hasrat pejuang pejuang ini.

Memang tidak dinafikan wabak CVID 19 ini telah memberi impak besar ke seluruh dunia termasuk Malaysia.Namun tetapi
masih ada lagi segelintir masyarakat seakan kurang cakna dengan kesusahan yang dihadapi para petugas kesihatan
atau kita panggil ‘frontliners’.Sikap sambil lewa terhadap perintah kerajaan akan meningkatkan lagi penularan jangkitan pandemik ini.

 

Kitalah yang harus membantu mereka dengan mematuhi arahan kerajaan dan KKM agar kerja mereka frotliners lebih
mudah dan kurang memberi risiko pada mereka.

 

Jangan Takut Wahai rakyat kami ‘ada’

Antara nukilan Ustaz Ebit Lew yang mendoakan mereka ini,

Saudaraku sekalian jom setiap masa kita solat hajat doakan pejuang. Mereka sedang berjihad. Benar-benar berisan depan jihad. Tiada balasan mereka melainkan syurga Allah. Orang kerja menjaga, menyelamatkan nyawa manusia ini balasan mereka syurga.

Setiap langkah mereka. Setiap peluh, ketidakselesaan mereka, ketakutan, kerisauan mereka demi ummah, semua itu pahala dari Allah. Mereka patut diberikan zakat. Kerajaan juga kena beri elaun khas buat mereka.
Sahabatku sekalian semua Dr dan Frontline kkm dan semua sekali di kkm dan juga kerja menyelamatkan nyawa ketika ini, terima kaseh. Allah sayang semua. I love u all.

Antara komen komen netizen yang menyentuh hati,

Jangan dilayan dari kayangan

Sabarlah semua wahai wira wira barisan hadapan, ini semua ujian drNya.. Semakin cekal menghadapi dugaan selagi byk saham akhirat yg kalian dapat.. Jgn dilayan dr kayangan ke moyang ke wayang ke..bo layan.. Biar mrk dgn ego mrk.. Yg penting niat kita satu Lillahi Taala..kami semua doakn semua frontliners sentiasa dipermudahkn sgl urusan dan dirahmati Allah selalu.. Aamiin

Pejuang yang sebenar

Kamulah harapan kamulah semangat dan kamulah juga pejuang yg sebenar sebenarnya yg sangat2 kami semua harapkan dan banggakan, doa kami sentiasa mengiringi setiap usaha tenaga kamu moga Allah akan sentiasa juga melindungi kamu terus kuat bertahan dan sihat selamat, terbaik dan terpuji buat semua Frontliner dan semua petugas wira2 barisan hadapan KKM yg terlibat.

 

Balik dari oversea tu lupa diri

Orang kayangan yg balik dari oversea tu klas rendah ,tidak bertamadun . Kena kejutan budaya, lupa diri ,lupa budaya . Banyak orang kayangan yg ada dalam negara High class dan sentiasa tawaduk , menghulur bantuan sana sini , ada juga yg hanya diam2 mengurut dagu , goyang2 kaki mungkin menghitung harta di dalam gudang .

Stay strong

Stay strong.. Take care you all frontliners… KKM PRDM ATM RELA ORANG MAJLIS PERBANDARAN dan semua yg terlibat secara langsung dan tak Langsung… Kami di rumah doakan kalian semua sentiasa dilindungi…

M4ti nanti Allah cuma tanya amalan kamu

Covid 19 tak kenal siapa tu org kaya or miskin. Ko m4ti pun disemadi dilubang kubur tak bawa pun harta benda bersama. Diakhirat nanti yg Allah tanya amalan kau, ilmu yg kau sebarkan, DOA anak yg soleh. Kayanganlah Sgt nk layanan vvip..puihhh…

 

 

Frontliner ni pada hakikatnya mereka bertarung ny4wa mnyelamatkn pesakit pesakit,kerjaya mereka sprti telor d ujung tnduk itu pun masih ramai rakyat bvta mata dan takda rasa kasih dan sayang kepada mereka mereka yg berdepan hidup atau m4ti.

Bertabah lah sume Frontliner ya….

Sumber : NV

Previous articleRaja Permaisuri sumbangkan 150 katil untuk Hospital Sg Buloh, HKL
Next article‘Jangan Pandai Pandai Rakam’ Sebar Berita P4lsu Cvid-19, Polis Rakam Keterangan Fuziah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here