Home Petua Tips Ada Ford Raptor F-150, Wak Doyok Bagitahu Kenapa Dia Tak Sanggup Bawa...

Ada Ford Raptor F-150, Wak Doyok Bagitahu Kenapa Dia Tak Sanggup Bawa Keluar Bila Hujan

101
0

Mohd Azwan Haji Mohd Nor – pasti ramai yang tidak kenal nama itu tetapi sebut Wak Doyok, warga Malaysia dari Perlis sampai ke Sabah pasti akan mengenalinya.

Wak Doyok juga mencipta nama di Indonesia, negara yang mempunyai 274 juta penduduk dan bakal menjadi kuasa ekonomi baharu Asean.

Selain dari fesyen, Wak Doyok juga terkenal dengan koleksi kenderaan beliau yang unik dan menjadi perhatian ramai.

Memiliki kenderaan idaman merupakan satu kepuasan yang tidak dapat digambarkan dengan kata-kata. Bayangkan kereta yang sekian lama menjadi tatapan di dalam majalah atau skrin komputer akhirnya berjaya dimiliki. Pastinya menghadirkan seribu satu kepuasan tersendiri. Itulah yang dikongsikan oleh Wak Doyok kepada Maskulin menerusi temu bual eksklusif bersamanya dalam segmen video istimewa ‘Roda Panas’.

Cukup kena dengan karakter dan gayanya yang sering tampil bergaya dengan kemas dan serba maskulin, Wak Doyok berkongsi kenderaan hebat miliknya, Ford Raptor F-150. Lebih menarik lagi, kereta pacuan 4 roda bersaiz gergasi ini sebenarnya dari model Ford Ranger.

Namun dengan kesungguhan dan minat mendalama, Wak Doyok melakukan transformasi model tersebut kepada Ford Raptor F-15O. Model pacuan empat roda yang cukup sensasi dan ‘liar’ di mata penggemar automotif.

 Tak Sanggup Bawa Keluar Bila Hujan Sebab Sayang

Transformasi bahagian depan menurutnya dilakukan berdasarkan Ford Raptor versi tahun 2016. Hampir kesemua bahagian hadapan telah ditukar dengan bahagian yang dihasilkan secara kustom. Malah sebahagian besar daripadanya dihasilkan dengan menggunakan bahan karbon fiber. Lampu hadapannya cukup besar merupakan spare part original daripada model tersebut.

“Bumper pula dihasilkan dengan karbon fiber, manakala lampu LED ni saya buat macam Trasfomers. Macam Optimus Prime sikit. Untuk bagi tinggi pula saya guna lower arm dan absorber khas. Dan untuk bahagian pijak kaki untuk masuk ke dalam saya tukar kepada side step automatik. Bila pintu dibuka baru ia keluar”, jelas Wak Doyok lagi.

Jelasnya lagi, walaupun kenderaan kesayangannya ini diubah suai namun ia mengikuti spesifikasi ditetapkan oleh kelulusan Jabatan Pengangkutan Jalan.

SUMBER: https://www.maskulin.com.my/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.malaysiatime.me/

Previous articleRumah Sharifah Shahirah jadi pusat transit barang bantuan m4ngsa banjir, rakan artis hulur sumbangan minta simpan rahsia
Next articleAbang Viva Nafi Kutip Dana, Minta Duit Dari Media – “Saya Bergerak Solo, Mohon Hati-Hati!”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here