Home Petua Tips Ada Yang Mengatakan, 10 Bulan Lepas Tangmo Ambil Insuran Bernilai RM130 Ribu....

Ada Yang Mengatakan, 10 Bulan Lepas Tangmo Ambil Insuran Bernilai RM130 Ribu. Rupanya Anak Pengurus Tu Dijadikan Sebagai Waris.

74
0

KES pemergian aktres Tangmo Nida nampaknya masih menjadi m1steri dan hangat diperkatakan dalam kalangan warganet. Pelbagai persoalan berlegar-legar dalam fikiran tentang apa sebenarnya yang berlaku antara mereka sehingga menyebabkan pemergian aktres terkenal itu. Tak kurang juga teori dan spekulasi mula muncul yang mengesyaki kejadian itu dirancang oleh pihak tertentu.

Terbaharu, aktres Anna TV Pool mendedahkan Tangmo Nida baru sahaja mengambil insurans perlindungan pemergian 10 bulan lalu. Dakwa Anna, Tangmo menamakan anak angkatnya, Easter sebagai penerima faedah. Easter merupakan anak kepada pengurusnya Kratik yang tinggal di rumah Tangmo. Perlindungan insurans itu bernilai 1 juta Bath iaitu kira-kira RM130,000.

Polis jumpa bukti lain, 5 individu mungkin did4kwa

Dalam perkembangan lain, kesemua lima individu dalam bot lagu bersama pelakon Tangmo Nida mungkin berdepan dakwaan kecvaian yang membawa pemergian dan kenyataan palsu kepada polis. Lima rakannya iaitu Idsarin “Gatick” Juthasuksawat, pengurus Tangmo; Wisapat “Sand” Manomairat; Nitas “Job” Kiratisoothisathorn; Tanupat “Por” Lerttaweewit, pemilik bot; dan Phaiboon “Robert” Trikanjananun.

Dua daripadanya iaitu Tanupat dan Phaiboon telah pun didakwa kerana mengendalikan kapal tanpa lesen dan kecuaian yang membawa kepada pemergian. Bukti baharu muncul apabila Bahagian Penindasan Teknologi (TCSD) mengesan telefon Tanupat dan mendapati dia telah mengaku kepada salah seorang daripada beberapa orang yang dirujuk melalui telefon bahawa Phaiboon memandu bot itu ketika Nida terjatuh. Disebabkan kekurangan pengalaman dalam menggerakkan bot, Phaiboon dilaporkan hilang kawalan dan mendorong Nida yang berada di belakang bot memegang Wisapat kerana bimbang terjatuh.

Seorang wanita memberi penghormatan terakhir kepada Tangmo.

Takut diseret ke dalam sungai, Wisapat mend4kwa dia mengalihkan kaki sehingga menyebabkan Nida terjatuh ke sungai dan mengakibatkan paha kanan aktres itu terkena kipas bot, kata sumber. Polis akan memanggil kelima-limanya untuk pertuduhan kecvaian yang membawa kepada pemergian dan memberikan kenyataan palsu kepada penyi4sat, kata sumber itu.

Satu lagi sumber yang merupakan anggota pasukan Polis Wilayah 1, berkata Nitas telah memberikan kenyataan bercanggah tentang cara bot itu dikendalikan pada malam kejadian berlaku. Dia satu-satunya saksi yang memberitahu penyi4sat bahawa bot itu tersentak secara tiba-tiba, menyebabkan Nida terjatuh ke dalam sungai, kata sumber.

Phaiboon gagal menghadiri lakonan semula polis mengenai kejadian malam Khamis, menggunakan bot laju model yang sama. Dia mendakwa mengalami tekanan bp tinggi, kata sumber itu. Tangmo, 37, ditemui pada Sabtu selepas tiga hari dilaporkan terjatuh dari sebuah bot di Sungai Chao Phraya. – BANGKOK POST, TNews

Wajah Bngkak Hitam Sampai Hampir Tak Kenal Pasti. Heboh Gambar Tangmo Nida Dan Ada Sesuatu Di Lehernya Buat Ramai Perasan.

Kisah kehilangan pelakon Thailand, Tangmo Nida terus menjadi perbualan hangat warganet di laman sosial. Terbaharu tular beberapa keping foto memperlihatkan keadaan jasad aktres berkenaan selepas ditemui oleh pihak berkuasa pada Sabtu lalu.

Menerusi laman Twitter dan Telegram, foto ngeri dipercayai jasad Tangmo itu tersebar meluas hingga mengundang simpati warganet. Tubuh Tangmo ditemui dalam keadaan tidak sempurna dan mengalami beberapa luka teruk pada bahagian paha. Lebih menyayat hati, wajah Tangmo juga membengkak hitam dan hampir tidak dapat dikenal pasti jika dipandang secara luaran.

Lima individu dalam bot dinaiki Tangmo Nida bakal lakukan ujian penipuan, polis cuba kesan unsur cerita p4lsu

Lima individu yang berada di dalam bot laju bersama aktres mendiang Nida Tangmo Patcharaveerapong akan menjalani ujian pengesan poligraf bagi mengesan pembohongan. Ketua Balai Polis Muang, Pol Kol Chaturon Anurakbundit berkata, kelima-lima mereka akan dipanggil untuk disoal siasat dalam masa terdekat.

“Mereka akan dipanggil untuk soal sias4t dan menjalani ujian pengesan pembohongan secepat mungkin memandangkan ramai tertanya-tanya sama ada mereka semua bercakap benar atau tidak,” ujarnya. Beliau menjawab soalan media mengenai keadaan yang menyebabkan aktres itu jatuh ke sungai dalam kejadian pada 24 Februari lalu.

Mereka akan dipanggil untuk soal s1asat dan menjalani ujian pengesan pembohongan secepat mungkin memandangkan ramai tertanya-tanya sama ada mereka semua bercakap benar atau tidak. Lima individu atas bot laju itu ialah Idsarin ‘Gatick’ Juthasuksawat, pengurus Tangmo; Wisapat ‘Pasir’ Manomairat, Nitas ‘Job’ Kiratisoothisathorn; Tanupat ‘Por’ Lerttaweewit; dan Phaiboon ‘Robert’ Trikanjananun.

Tambah polis, Tanupat (pemilik bot) dan Phaiboon (pemandu) akan didakwa mengendalikan kapal itu tanpa lesen dan kecuaian sehingga membawa kehilangan nyawa. Beliau juga berkata, saksi akan diminta menceritakan semula peristiwa sebelum tragedi dan pertuduhan lanjut boleh dikenakan.

Selain itu, polis juga belum menerima laporan bdh siasat dan hasil ujian drh yang dijalankan ke atas lima orang yang menaiki bot laju itu. Pada Khamis lalu, aktres terkenal, Tangmo Nida atau Nida Patcharaveerapong, 38, pergi buat selamanya selepas dipercayai terjatuh ke dalam sekitar pukul 11 malam, 24 Februari lalu. Kejadian itu berlaku ketika dia menaiki bot laju di Sungai Chao Phraya bersama-sama enam orang rakannya dari Krung Thon Bridge Ke Rama Vll Bride.

Media tempatan turut melaporkan, Nida dikatakan duduk di bahagian paling belakang sebelum tergelincir dan jatuh ke dalam sungai. Pasukan penyelamat menjumpai jasad Nida yang dilihat terapung di sungai sekitar 300 meter dari Pibulsongkram Pier, Nonthaburi, Bangkok, kira-kira 1 kilometer dari lokasinya terjatuh selepas dua hari. Sumber: Trending Sangat

Tersebar Rakaman CCTV. Sekali Ramai Syak Sesuatu Atas Kehilangan Pelakon Terkenal Thailand Dan Ini Yang Dijumpai Dalam CCTV.

Kes kehilangan pelakon terkenal Thailand iaitu Tangmo Nida akibat terjatuh dari bahagian belakang bot laju nampak gayanya masih belum terungkai lagi. Hal ini kerana, pelbagai spekulasi dan persoalan yang timbul berhubung insiden berkenaan.

Rakaman CCTV tersebar

Semalam kecoh pula beberapa video yang dipercayai rakaman kamera litar tertutup (CCTV) memperlihatkan kelima-lima rakan Tangmo Nida berada di dalam bot. Berikutan daripada itu, terdapat pelbagai spekulasi yang timbul antaranya menurut warganet apa yang mencurigakan adalah saat ditanya di mana lokasi mgs44a terjatuh, mereka menunjukkan ke arah yang berbeza.

Selain itu, kelima-lima saksi berkenaan mendkwa Tangmo Nida tidak dapat diselamatkan kerana pasukan penyelamat lambat tiba. Tetapi ada dakwaan mengatakan mereka sempat ‘menghilangkan diri’ selama 24 jam sebelum melaporkan kepada pihak polis mengenai kejadian yang menimpa Tangmo Nida.

Lebih menimbulkan persoalan ramai adalah jumlah foto yang dimuat naik di Instagram Tangmo Nida semakin berkurangan dan mengesyaki ada individu telah memadamkan beberapa gambar tersebut. Apabila ditanya kepada pengurus Tangmo Nida, dia mend4kwa tidak tahu kata laluan pelakon itu.

Menerusi laporan media Thailand, mereka juga mendkwa tidak mendengar bunyi sesuatu terjatuh kerana bunyi enjin bot sangat kuat. Apabila ditanya mengenai luka pada kaki mgs44a, pemandu bot mendakwa dia tidak sedar enjin atau kipas bot terkena pada kaki mgs4a pada waktu itu. Jika difikirkan secara logik, mustahil pemandu tidak sedar sekiranya enjin bot berlanggar dengan sesuatu.

Pelbagai spekulasi timbul

Malah dari rakaman CCTV kelihatan terdapat lima gelas minuman berisi wine tetapi semasa pemeriksaan pihak polis hanya menemui satu gelas sahaja. Bukan itu sahaja, warganet juga melihat terdapat kesan calar pada tangan dan bahu seorang individu yang berada di dalam bot berkenaan.

Namun doktor mengesahkan luka tersebut dipercayai bukan daripada cakaran kuku, manakala lebam disebabkan hentakan objek keras. Malah ianya sudah ada sebelum kejadian iaitu sejak seminggu yang lalu. Warganet juga mendakwa terdapat kesan koyak pada baju tshirt yang dipakai individu berkenaan ketika kejadian.

Malah ada satu dkwaan mengatakan Tangmo Nida baru sahaja mengambil insurans kejadian yang tak diingini dan meletakkan nama anak angkatnya, Easter. Difahamkan, Easter merupakan anak kepada pengurus Tangmo Nida iaitu Kratik. Hal ini secara tidak langsung membuatkan warganet mula membuat spekulasi kemungkinan Kratik tidak mahu menyelamatkan Tangmo Nida kerana sekiranya pelakon itu m.4ti, mereka akan menerima wang insurans tersebut.

Penjelasan kawan Tangmo Nida

Sementara menerusi satu sesi live, kawan Tangmo Nida yang turut berada di dalam bot terbabit iaitu Wisapat Manomairat atau lebih dikenali dengan nama San mendakwa ramai dalam kalangan warganet masih salah faham dengan kejadian yang berlaku. Dia juga menafikan dkwaan bahawa dirinya enggan menghulurkan bantuan kepada mgsa44.

Ketika sesi live berlangsung, San sempat menunjukkan bahawa lengannya tidak mempunyai luka seperti yang didkwa. Tambah San lagi, keadaan pada ketika itu sangat gelap dan ianya secara tidak langsung menyukarkan mereka untuk menyelamatkan Tangmo Nida.

Menerusi temu bual bersama satu program temu bual, pengurus Tangmo Nida iaitu Kratik diminta untuk melakonkan semula kejadian yang berlaku di belakang bot secara live. Namun ada suatu ketika, kedengaran Kratik seperti gagap saat memberikan kenyataan. Selepas mendengar kenyataan tersebut, pengacara meluahkan rasa sedih dengan sikap kesemua rakan mgs44a yang seolah-olah tidak peduli dan langsung tidak berusaha untuk menyelamatkan pelakon itu. Difahamkan, siasatan lanjut berhubung isu ini masih lagi dijalankan oleh pihak polis.

Seorang lagi artis terkenal yg mempunyai bakat besar

Pasukan penyelamat dan penyelam tiba di tempat kejadian pada tengah malam Khamis untuk memulakan pencarian namun keadaan agak sukar kerana ketika itu air sungai deras dan cahaya sangat terhad. Myt telah dibawa ke Institusi Pusat Sains Forensik Hospital Universiti Thmamasat untuk bdh siasat tentang punca kehilangannya. Menurut info dari warganet katanya pelakon tersebut sengaja ditolak oleh orang lain ketika berada atas bot.

“Sebenarnye dia bukan terjatuh. Tapi di terjatuh kan oleh individu kaya. Cerita dia mulanya dia dipelawa orang kaya kenamaan. Pada malam tu dia dating tengah laut guna kapal mewah, orang kenamaan tu nak cuba rgl dia.

Then dia bergelut sampai terjatuh dan dibiarkan ke laut m.4ti lemas kerana takut pompuan tu report,..kata pemandu boat. Semua lawyer x nak masuk campur sebab takut dengan orang kenamaan tu. Myt jumpe selepas 36 jam, pelaku 2 orang lagi lari. 2 orang dah disoal siasat. Semoga keluarga mgs44a tabah hadapi dugaan ini.

Sumber: Satkobaviral.com, greatdailynewa.com

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : mediamalaysia.cc

Previous article“Harap Tkda Apa2..” Berlakon Sampai Masuk Longkang, Netlzen Terkejvt Lihat Keadaan Dayana Roza
Next article“Kalau Kita Jalan Sikit Dah Sampai Dapur” -Anak Rakam Aktiviti Harian, Tapi Rumah Mewah Azhar Sulaiman J4di Perhatian

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here