Home Petua Tips Alhamdulillah. Bantuan Tmbahan RM 500 Diberikan Kepada Golongan Berikut. Ini Cara Smak...

Alhamdulillah. Bantuan Tmbahan RM 500 Diberikan Kepada Golongan Berikut. Ini Cara Smak Kelayakan Dan Tarikh Byaran

53
0

Dalam menghadapi c.abaran w.abak ketika ini, Kerajaan akan terus memelihara kebajikan rakyat terutamanya mereka yang masih terj.ejas.

Inisiatif di bawah pakej PEMERKASA kali ini akan lebih tertumpu kepada golongan rentan, k.urang upaya dan mereka yang kehilangan pekerjaan.

Kerajaan telah memperkenalkan b.antuan RM 500 secara one-off serta tambahan RM 500 kepada penerima Bantuan P.rihatin Rakyat (BPR) yang berpendapatan rendah.

Ikuti perkongsian di bawah untuk ma.klumat lanjut pemberian bantuan RM 500 di bawah PEMERKASA dan m.aklumat permohonan b.antuan.

BANTUAN TAMBAHAN RM 500 ONE OFF

Kerajaan akan memperuntukkan 1.2 b.ilion ri.nggit kepada 2.4 j.uta penerima untuk mendapatkan bantuan seperti berikut.


Bantuan tunai secara one-off RM 500 kepada golongan B40 yang hilang pendapatan dan bayaran tambahan RM 500 diberikan kepada penerima Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) yang berpendapatan RM 1,000 dan ke bawah.

GOLONGAN YANG LAYAK

Golongan yang layak menerima bantuan RM 500 secara one-off adalah terdiri daripada.

Individu kehilangan kerja, golongan rentan dan kurang upaya, penerima BPR pendapatan RM 1,000 dan ke bawah serta bantuan ini melibatkan penerima berumur 21 hingga 60 tahun.

TARIKH BAYARAN BANTUAN RM 500

Bayaran bantuan tambahan dan one-off RM 500 akan dibayar ke akaun penerima masing-masing pada mulai Jun 2021.

PERMOHONAN TAMBAHAN RM 500

Untuk makluman anda, b.antuan RM 500 secara one-off ini tidak melibatkan proses pendaftaran perm.ohonan. Pengesahan kehilangan pendapatan dan semakan silang akan dibuat melalui sistem LHDNM, KWSP dan PEKRESO.

Untuk individu berstatus b.ankrap pula, Jabatan Insolvensi Malaysia akan memudahkan urusan mereka dengan pihak bank dalam menerima bantuan Kerajaan.

Kelong.garan akan diberi untuk membuka akaun bank secara dalam talian (online) melalui permohonan e-mel kepada cawangan Jabatan Insolvensi yang mentadbir k.es mereka.

Sebarang bantuan tunai yang dikreditkan tidak akan mengalami sebarang potongan ansuran bulanan. Sebarang maklumat lanjut berkenaan bantuan one-off ini akan menyusul sekiranya terdapat makluman terbaru.

Kredit : EduBestari via om

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.tehtarikkaw.com/

Previous articleH4ngat ‘perang’ laksa, Tunku Azizah minta jangan g4duh… yang penting tumis betul-betul, cukup rempah – “Ikan apa pun boleh” –
Next articleBelum Cukup Sebulan Bercerai, Zarina Anjoulie Sudah Muat Naik Gambar ‘Pengganti’ Berserta Emoji Love

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here