Home Petua Tips “Air Mata Mengalir Di Celah Mask,” Ebit Lew Sempat Kongsi R1ntihan Petugas...

“Air Mata Mengalir Di Celah Mask,” Ebit Lew Sempat Kongsi R1ntihan Petugas Barisan Hadapan

5571
0

Peng0rbanan yang dilakukan oleh barisan petugas kesihatan pada ketika ini dalam membantu membendung jangk1tan C0v-19 sememangnya perlu dihargai dan diberi pujian yang setingginya.

Tanpa mengenal penat lelah, mereka bersedia untuk berk0rb4n masa dan tidak bertemu ahli keluarga sendiri.

Keperitan yang dilalui mereka dapat dibayangkan menerusi nukilan yang dikirim oleh Ustaz Ebit Lew menerusi laman Faceb0ok.

Seb4k jer dari tadi,saya sampai jer berlari-lari Dr, Nurse, MA, guard, cleaner..senyum sampai telinga semua. Minta saya beri nasihat. Mereka dah down penat sangat.

Saya cakap betapa besar peng0rbanan mereka. Setiap peluh susah sed1h diberikan pahala, diampunkan d0sa dan dinaikkan darjat.

C0v 19 buat kita terpisah dengan semuanya. Dah tak peluk cium anak sangat dah. Semuanya berbeza dah. Hanya Allah yang membalas segala susah payah semua dan kesed1han. Allah yang akan membalas semuanya.

Gambar: Ebit Lew

Ramai menangis jer masa beri nasihat. Air mata mengalir di celah mask. Mer4h mata semua menangis. Lepas tu ceria ajak bergambar.

Hampir semua tempat pergi minta nasihat dan kata semangat.

Gambar: Ebit Lew

Syukur hari ini kami ke 6 tempat klinik kesihatan au2 ker4mat, kk taman ehsan,kk selayang baru,kk rawang dan hospital serdang dan hosital putrajaya. Hantar aircond, kipas,face shield, cover plastik, dan barang-barang kering biskut,roti dll.

 

Gambar:Ebit Lew

Syukur dapat beri motivasi dan semangat. Kita bantu mereka yer dengan stay at home dan jaga diri-diri masing-masing baik-baik.

Terima kaseh semua team pkum. Terima kaseh Abang Azman dan team BMWMCM. Semoga menjadi asbab kebaikan dan hidayah- ebitlew.

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih

Kredit : SK,tubeviral.bbn

Sumber : Ebit Lew

Previous article“Kita kini sedang melalui suatu tempoh yang sangat get1r” -KP Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdull4h
Next articleSPRM Si4sat Pemilikan Wang Bekas Mnteri Yang Hilang Di ‘Peti Besi’

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here