Home Petua Tips Nahas Air India Express Terbelah Dua, Salah Seorang Mngsa Positif Covid-19

Nahas Air India Express Terbelah Dua, Salah Seorang Mngsa Positif Covid-19

194
0

Empat kanak-kanak telah dikenal pasti antara 16 penumpang yang mati ketika penerbangan Air India Express terhempas pada hari Jumaat di negeri Kerala, India selatan, kata seorang pegawai.

Semua enam belas adalah penduduk Kerala, menurut K Gopalakrishnan, seorang pegawai kanan daerah Malappuram. Seramai 18 orang m4ti, termasuk dua juruterbang.

Perincian dari manifes penerbangan, yang dikeluarkan oleh Air India Express, menunjukkan bahawa mangsa termuda hanya berusia satu tahun. Penumpang tertua yang meningg4l dunia adalah 61 tahun.

Salah seorang mngsa positif Covid-19

Salah seorang mangsa telah terbukti positif mendapat coronavirus, menurut ketua menteri Kerala.

Pesawat itu adalah salah satu penerbangan pulang yang dikendalikan oleh pemerintah India untuk membawa pulang warga negara yang terkandas di luar negara kerana sekatan perjalanan Covid-19, menurut laman web Air India.

Penerbangan IX-1344 terhempas setelah tergelincir di landasan dan terbabas menjadi dua ketika mendarat di Kozhikode Calicut International Airport pada hari Jumaat malam waktu tempatan.

100 ambulans datang bawa mangsa

Saksi kejadian berkata serpihan penerbangan Air India Express yang tergelincir dari landasan ketika mendarat di Kozhikode, negeri Kerala, India.

“Sekitar 100 perkhidmatan ambulans dikerahkan untuk membawa penumpang yang cedera ke hospital. Yang cedera telah dimasukkan ke hospital di daerah Kozhikode dan Malappuram…”

Menteri Penerbangan Awam Hardeep Singh Puri, yang tiba di Kozhikode pada hari Sabtu, menulis tweet bahawa 149 orang telah dimasukkan ke pelbagai hospital, di mana tiga daripadanya cedera parah.

Puri berkata, beliau akan”menilai status pelaksanaan langkah-langkah bantuan” setelah kemalangan itu, dan akan berunding dengan pegawai kanan penerbangan sipil. Perakam data penerbangan dan perakam suara kokpit telah ditemui dari bangkai kapal.

Siasatan rasmi mengenai nahas itu akan dilakukan oleh Biro Siasatan Kemlangan Pesawat (AAIB), kata Puri. Penerbangan itu melintasi landasan dalam keadaan hujan, turun 35 kaki ke lereng sebelum terbelah dua.

Puri juga mengucapkan belasungkawa sepenuh hati kepada keluarga dan rakan-rakan mereka yang terbunuh dan berharap agar mereka yang cedera cepat sembuh.

Sumber : borak

Previous articleTerbaru , Selain Curang Dgn Wanita Lain Polis Kenal Pasti Wanita Dari Terengganu Ada Kaitan Dgn Suspek
Next article“Tolak Tepi Bvruk Dia…” – Nur Sjat Dipuji Gara2 Ini

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here