Home Petua Tips Hanya Tinggal Tangga, Wanita Sedih Rumah Pus4ka Musn4h Akib4t Banjir

Hanya Tinggal Tangga, Wanita Sedih Rumah Pus4ka Musn4h Akib4t Banjir

66
0

Dalam waktu kita berada dalam fasa kesusahan di mana benc4na banjir menimpa di serata tempat, pasti ramai yang terkesan. Ada yang kehilangan kereta, ada yang kehilangan rumah, ada juga yang kehilangan orang yang tersayang.

Kehilangan ini jugalah yang dirasai oleh Rodiah Mahfuz, 56, apabila dimaklumkan rumah pus4ka ibu bapanya yang terletak di Kampung Jawa, Hulu Langat musnah dinaiki air akib4t hujan lebat yang tidak berhenti baru-baru ini.

Lebih memilukan, yang dilihat kekal teguh pada rumah tersebut hanyalah sebuah tangga batu di depan rumah tersebut.

Menurut Rodiah, rumah itu didiami kakak sulungnya, Rohana Mahfuz, 75, yang memberitahu paras air sudah mula naik di kediaman itu kira-kira jam 12 malam. Dia juga difahamkan bahawa orang kampung menasihati kakaknya itu agar mengosongkan rumah dan bertedvh di rumah ahli keluarga lain.

Rodiah turut menyatakan tersebut didiami oleh kakak sulungnya seorang diri kerana ibu bapa mereka sudah men1nggal dunia.

Nasib baik tengah malam tadi kakak sempat keluar menggunakan kereta ke rumah saudara dekat kawasan berkenaan. Namun, dokumen seperti kad pengenalan, perabot dan barangan lain tidak sempat diselamatkan kerana keadaan banjir yang sudah tervk”

Tambah Rodiah lagi, dia menerima maklumat bahawa rumah itu h4nyut dari ahli keluarganya yang lain pada jam 10 pagi semalam. Dia kemudiannya meminta saudara di Kawasan berhampiran meninjau rumah tersebut yang kemudiannya mengesahkan bahawa ia telah musnah dan hanya tinggal tangga.

Menurutnya, rumah tersebut pernah mengalami kerosakan teruk akib4t banjir 30 tahun lepas, namun ia tidak pernah lagi musn4h hingga tahap ia mampu h4nyut.

Kali ini rumah tinggal tangga sahaja. Nasib baik ada penduduk yang sentiasa mengambil berat keadaan jiran masing-masing bagi membolehkan kakak sulung keluar rumah sebelum ia dih4nyutkan.”

Walaupun rumah itu musnah, mujur orang di dalamnya selamat. Untuk mereka yang terkesan dengan benc4na ni, Min harap korang semua kekal kuat, okay?

Sumber: Berita Harian dan Metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : http://www.sinarviral.com/

Previous article“Saya Lega Semua Pelanggan Selamat,” – Resort Aliff Syukri Di Janda Baik Ros4k Ak1bat Banjir
Next articleIsteri Ali Puteh Timang Bayi Lelaki – “Syukur…Rezeki Berganda, Puteh Naib Juara MLM2021 & Isteri Lahirkan Anak Keempat…”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here