Home Petua Tips Detik2 Anggota Polis Selamatkn Gadis Cuba Terjun Dari Jambatan.Tak Sangka Hero Selamatkn...

Detik2 Anggota Polis Selamatkn Gadis Cuba Terjun Dari Jambatan.Tak Sangka Hero Selamatkn Gadis adalh Ketua Polis Sendiri

174
0

Zaman ini generasi sekarang tidak lekang dengan penggunaan hp dan sentiasa menjalani kehidupan di alam maya.

Dan lagi bila berlakunya PKP ramai yang terperap di rumah dan tidak tahu aktiviti yang hendak di buat dan bagi generasi muda mereka akan cenderung ke permainan video
samada melalui hp atau komputer biasa.

Akan tetapi bila asyik dengan game video dan bermacam macam lagi seperti tiktok buatkan mereka menjadi ketagih dan sukar di bendung dan terjadinya keadaan lupa diri.

Ini yang berlaku pada seorang gadis yang kita memang ta sangka cuba mem.bnh diri gara gara ditegur bapanya.

 

 

BENTONG Hanya kerana dit.egur kerana asyik bermain permainan video dan telefon bi.mbit dir.ampas bapanya, seorang gadis bert.indak di luar kew.arasan apabila cuba memb.unuh diri dengan t.erjun dari jejambat Bukit Tinggi di Kilometer 46 Lebuh Raya Kuala Lumpur-Karak di sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Zaiham Mohd. Kahar berkata, dalam k.ejadian kira-kira pukul 2.12 petang itu seorang gadis berusia 16 tahun didapati cuba meniti di tepi jejambat berkenaan dalam keadaan berb.ahaya.

“Pihak polis beberapa kali cuba mem.ujuk perempuan tersebut supaya bertenang sehinggalah perempuan itu didapati dalam keadaan tidak st.abil ketika berada di atas jejambat berkenaan.

“Pihak polis terus mem.ujuknya dan pada ketika itulah Ketua Polis Balai Bukit Tinggi berl.ari ke arah m.angsa dan terus menariknya kebelakang, pada masa yang sama dib.antu oleh anggota polis lain untuk meny.elamatkan m.angsa,”katanya di sini, hari ini.

Tambahnya, semasa k.ejadian pihak polis telah menghubungi bomba untuk memberikan b.antuan di lokasi dan pihak bomba bersedia dengan peralatan s.alvage sheet di bawah jejambat.

Menurut Zaiham m.angsa telah dibawa ke H.ospital Bentong bagi mendapatkan r.awatan dan masih mengalami kem.urungan.

Dalam pada itu katanya, k.es itu dis.iasat di bawah S.eksyen 309 K.anun K.eseksaan dan boleh dikenakan h.ukuman pe.njara ma.ksimum setahun atau d.enda atau kedua-duanya sekali jika dis.abitkan bers.alah

“Pihak polis berharap agar ibu bapa sentiasa memerhati tingkah laku anak-anak agar kej.adian seumpama ini tidak berlaku,”ujarnya.

 

Ketua Polis Sendiri Datang Dan Tarik

Sumber : kosmo

Previous articleVdeo Tvlar Lelaki Pecahkan Crmin Kreta Dgn Topi Keledar. Pnca Cuma Selisih Fhm Tp Polis Dpt Tahu Siapa Sbenar Lelaki Ini
Next articleRasa Dend4m Wanita R0boh Rumah Bekas Suami Dan Isteri Barunya.Rupanya Dia ada Sebab Berbuat Demikian

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here