Home Petua Tips Kagum Rakyat Pantas Hulur Bantuan, Ayda Jebat Turut Sama Salur Sumbangan Ringankan...

Kagum Rakyat Pantas Hulur Bantuan, Ayda Jebat Turut Sama Salur Sumbangan Ringankan Beb4n M4ngsa Banjir

52
0

Keprihatinan rakyat dalam membantu m4ngsa-m4ngsa banjir baru-baru ini dilihat memberikan impak yang cukup luar biasa dalam menyantuni nasib sesama sendiri.

Tidak kurang dengan itu, barisan selebriti dan jenama-jenama besar juga dilihat sama-sama berganding bahu dalam meringankan beb4n mereka yang terlibat dengan mus1bah banjir.

Bagi penyanyi dan pelakon Ayda Jebat, usaha yang dilakukan oleh rakyat Malaysia telah mencetuskan rasa kagum dalam dirinya dan sekaligus berharap dan berdoa agar mereka yang telah memberikan bantuan sentiasa dirahmati Allah.

“Saya sangat seb4k dan bangga dalam masa sama melihat rakyat Malaysia berganding bahu menghulur bantuan atas usaha mereka sendiri.

“Satu semangat sebenar yang menyentuh hati dan membuktikan rakyat negara ini bersatu hati dan saling membantu antara satu sama lain bila berlaku mus1bah,” katanya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by KISU (@kisu.asia)


Selain itu, Ayda turut melahirkan rasa bangga terhadap rakan selebriti yang turut sama turun padang dalam memberikan bantuan kepada m4ngsa banjir antaranya seperti Datuk Seri Siti Nurhaliza, Datuk Alha Alfa dan Datuk Hattan.

Menurut penyanyi lagu Pencvri Hati itu, masing-masing boleh memainkan peranan dan membantu semua masyarakat yang banyak menyokong kerjaya seni mereka.

Akuinya, dia sendiri melakukan sedaya mungkin dalam usaha meringankan beb4n yang ditanggung m4ngsa banjir.

“Kadang-kadang tak perlu tunggu kaya atau berharta untuk membantu. Bantuan boleh dilakukan dalam apa cara termasuk doa.

“Saya tabik dengan semua pihak. Ada yang bersedia sumbangan tenaga membantu menjadi sukarelawan,” katanya.

Difahamkan Ayda turut sama menyalurkan sumbangan kepada beberapa kempen bantuan yang dijalankan antaranya #TanganSembunyi yang menyumbangkan makanan kepada Pusat Pemindahan Sementara berkaitan.

Dalam pada itu, menerusi hantaran Instagram Storynya, Ayda turut berpesan supaya tidak pergi ke lokasi mangsa-mangsa banjir semata-mata untuk content di media sosial. Katanya, janganlah ambil kesempatan dalam kesempitan dan kesus4han orang lain.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber: Gempak

Previous articleDisuruh Rehat Lepas S3mbuh Cov1d-l9, Hafiz Tetap Turun Bagi Sumb4ngan Banjir
Next articleMesr4, rasa dekat macam keluarga… m4ngsa b4njir di Hulu Langat terh4ru anak menantu PM lu4ngkan m4sa bers1hkan rumah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here